Reklama

Kiedy skończą się korki na Łódzkiej?

17/11/2022 08:47

Od ponad dwóch tygodni kierowcy znów zmagają się z problemami komunikacyjnymi w naszym mieście. Tym razem przyczyną jest budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Łódzkiej i Szlaku Bursztynowym. Jeden z kaliskich zmotoryzowanych twierdzi, że ma pomysł jak zmniejszyć uciążliwości

Od kilku miesięcy trwają prace związane z budową przedłużenia Szlaku Bursztynowego do ulicy Warszawskiej. Elementem inwestycji będzie rondo, które połączy Łódzką z realizowanym odcinkiem Szlaku i zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Prace przy budowie ronda trwają od ponad dwóch tygodni i powodują, nieuniknione w takich sytuacjach, perturbacje komunikacyjne. Kaliski kierowca podpowiada jak je ograniczyć.  

  – Z ruchu wyłączony jest prawy pas Łódzkiej patrząc od strony Opatówka, przeznaczony do jazdy na wprost, w kierunku ulicy Warszawskiej i centrum miasta. Z kolei z pasa przylegającego do osi jezdni, tak jak do tej pory, możliwy jest skręt w lewo w Szlak Bursztynowy. W godzinach szczytu w tym miejscu tworzą ogromne korki. Oczywiście, problemy komunikacyjne związane z realizacją takiej inwestycji są nieuniknione i zrozumiałe ale w mojej ocenie można je ograniczyć – twierdzi pan Marcin i wskazuje źródło problemu. – To wysepka na Łódzkiej przed skrzyżowaniem ze Szlakiem Bursztynowym. To ona w dużej mierze sprawia, że pojazdy oczekujące na Łódzkiej blokują się nawzajem potęgując problem  – ocenia i sugeruje likwidację przeszkody. 

  Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu wyjaśnia, że na tym etapie realizacji inwestycji likwidacja wysepki nie jest konieczna.
–  Modernizacja skrzyżowania realizowana będzie w trzech etapach. Potrzebujemy jeszcze kilka dni aby zakończyć pierwszy etap. W drugim, ruch z kierunku Opatówka zostanie przerzucony na prawą część Łódzkiej, aktualnie wyłączoną z ruchu i wyspa nie będzie przeszkadzać. Natomiast w trzecim etapie ruch na skrzyżowaniu, co prawda w ograniczonym  zakresie, ale będzie odbywał się już przy wykorzystaniu ruchu okrężnego. Innymi słowy, jeszcze tylko przez kilka dni kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość – przekonuje szef kaliskiego ZDM i przypomina, że drogowcy, mając na względzie zmniejszenie uciążliwości dla motoryzowanych, zwiększyli czas przejazdu przez skrzyżowanie dla pojazdów poruszających się Łódzką na wprost w kierunku centrum miasta, co poprawiło sytuację na skrzyżowaniu.
W ocenie K. Gałki, firma realizująca inwestycję potrzebuje jeszcze około 3, 4 tygodnie na zakończenie robót. (pp)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Franki - niezalogowany 2022-11-17 09:18:07

    Niestety kaliską niechlubną tradycją jest kończenie pracy przez ekipy drogowców o 15 i do domu w takich newralgicznych miejscach prace powinny być realizowane na dwie zmiany i to powinno być już zagwarantowane w rozpisanym przetargu inwestycji Przez wiele lat mieszkałem w Katowicach np węzeł wielopoziomowy A4 S1 było realizowane przez wykonawcę 24 godz 7 dni w tygodniu a 2 zmianowość na głównych skrzyżowaniach to standard

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bolo - niezalogowany 2022-11-17 11:53:11

    Ale to będzie rondko powiatowe czy może coś większego w stylu ronda Westerplatte a może jak na 100tys miasto jeszcze większego????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Gość - niezalogowany 2022-11-17 12:03:50

    Kalisz już nie jest 100tysięcznikiem...ot polityka ostatnich prezydentów wyludniła miasto

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Miejscowy - niezalogowany 2022-11-17 12:58:42

    Z ukraincami jesteśmy już do przodu!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bolo - niezalogowany 2022-11-17 13:01:02

    Ponoć poznan już jakiś czas temu zszedł poniżej 500 tys a teraz ma niby 540!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Gość - niezalogowany 2022-11-17 15:27:36

    A co mnie Poznań interesuje. Mieszkam w Kaliszu

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zenek - niezalogowany 2022-11-17 13:09:00

    Gałka coś odpierdala...lii i będzie super zadowolony z siebie ktoś go poklepie po plecach i dalej będą te fuszery i zwijanie miasta!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Współuczestnik ruchu drogowego - niezalogowany 2022-11-17 18:13:01

    "Pozdrowienia" dla wodza drogowców - pana Gałki ze zdezelowanej nawierzchni ul. Sulisławickiej i wyboistego asfaltu skrzyżowania Dworcowej z Obozową...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kaliszanin - niezalogowany 2022-11-18 12:32:04

    A kto w Kaliszu jeździ Sulisławicką, albo Obozową, czy Dworcową? Na Sulisławicką same traktory i maszyny rolnicze, a na obozowej słupy złomu i węgla, a na Dworcowej to pociągi. Te ulice mają nikłe - wręcz bardzo marginalne znaczenie i są nieistotne dla ruchu pojazdów w Kaliszu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin - niezalogowany 2022-11-18 17:45:28

    Wystarczyło by dobrze oznaczyć prawy pas do jazdy prosto - wymalować odpowiednie linie i strzałki dużo wcześniej przed wysepką a lewy w taki sam sposób do jazdy tylko w lewo. A tak zdezorientowani stoją wszyscy na lewym pasie i jest bałagan a jadąc prawym pasem bez problemu można jechać prosto bez czekania.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    szofer - niezalogowany 2022-11-19 12:34:23

    Trochę z innej beczki, żyjemy w XXL w. Kaliszu przejazd kolejowy na Księżnej Jolanty nadal wygląda jak relikt przedwojnia. Samochodów przybyło w ogromnej wiekszości, w godzinach szczytu kolejki ciągną się aż do obu rond blokując je np aby przepuścić samotną lokomotywe Czy to aż takie trudne wybudowanie malej estakady dla samochodów?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Wróć do