
Czy chcemy mieć obwodnicę bliżej czy dalej od granic naszego miasta? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad organizuje 8 grudnia dodatkowe konsultacje w tej sprawie.
Przypomnijmy, że początkowo pod uwagę brane były trzy warianty przebiegu nowej drogi. Biorąc je pod uwagę, GDDKiA i Pracownia Projektowa Transprojekt Gdański przedstawiła wariant zbiorczy, zwany dziś wariantem Z. Rozpoczyna się on na węźle z drogą krajową nr 12, czyli z przedłużeniem naszej ulicy Poznańskiej w stronę Kościelnej Wsi. Następnie trasa biegnie na południe od tej miejscowości między Trkusowem a Biskupicami, potem na zachód od Boczkowa i Gniazdowa, by włączyć się w istniejący przebieg drogi krajowej nr 25 przed wiaduktem kolejowym w Nowych Skalmierzycach.
Dla kaliszan istotny jest fakt, że tak pomyślana droga przebiegałaby z dala od granic naszego miasta. Stało się jednak tak, że własny wariant jej przebiegu, tzw. wariant S, zgłosił Jerzy Łukasz Walczak, burmistrz Nowych Skalmierzyc. W wariancie tym nowa droga przebiega od węzła z drogą nr 12 na południe od Kościelnej Wsi, następnie między Biskupicami a Dobrzecem, by minąć Boczków i Gniazdów od wschodu i – tak jak w wariancie poprzednim – włączyć się w drogę krajową nr 25 w rejonie wiaduktu w Nowych Skalmierzycach. W tym przypadku obwodnica w istotny sposób zbliżyłaby się do granic Nowych Skalmierzyc i samego Kalisza.
Ankieta, którą przedstawili niedawno organizatorzy konsultacji, w zasadzie zawiera tylko jedno pytanie - „który wariant wolisz i dlaczego?”. Dodać warto, że w wariancie S (skalmierzyckim) cały nowy odcinek drogowy ma mieć długość 10,6 km, a w wariancie Z – 10,3 km. Ten pierwszy jest więc dłuższy o ok. 300 metrów. Wymagałby też budowy jednego węzła komunikacyjnego więcej i wyburzenia jednego budynku.
Budowa omawianego tu odcinka obwodnicy Kalisza jest częścią większego przedsięwzięcia, jakim jest rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wlkp. - Kalisz – Konin do parametrów klasy GP. Ma ona być drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu dla każdej z jezdni, z szerokością 3,5 metra dla każdego z pasów. Nowa droga budowana ma być w latach 2024-2026. Konsultacje w sprawie obwodnicy Kalisza odbędą się 8 grudnia o g. 10 zdalnie, na platformie Clickmeeting. Istnieje możliwość dołączenia do nich. Szczegóły i sama ankieta dostępne są na stronie poznańskiego oddziału GDDKiA i stronach internetowych gmin Kalisz, Nowe Skalmierzyce i Gołuchów.
(kord)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Kinasiu żaden chodnik dzisiaj nie posypany, nie odśnieżony, można nogi połamać. Główne ulice Kalisza również, chodniki na górnośląskiej, śródmiejskiej? Serio jak zawsze zima zaskoczyła wszystkich? Pół dnia padało, a do tej pory śnieg leży.
W powstałej sytuacji wariant skalmierzycki z punktu widzenia interesów Kalisza ma wielką zaletę. Mianowicie część tego skalmierzyckiego przebiegu już istnieje - jako kawałek obwodnicy Skalmierzyc. To oznacza, że koszt jego budowy będzie niższy w porównaniu z wariantem bardziej oddalonym. Za oszczędność można pozostałą część obwodnicy Skalmierzyc wyposażyć w drugą jezdnię otrzymując szybkie połączenie Kalisz-Ostrów (Kalisz-Wrocław na 2/3 trasy). Tak prezydent Kinastowski powinien teraz postawić sprawę wobec GDDKiA. Jest dobra okazja, to nie wymaga żadnych dodatkowych badań, ta druga jezdnia i tak jest tam planowana, grunty są wykupione.
Do Nowych Skalmierzyc ziemia wykupiona i są wiadukty. Wystarczy 2 nitka. Po co kombinować? Może nasi kupili ziemię?
Wariant S tzw. to trasa pomiędzy Biskupicami a Dobrzecem gdzie planowana jest trasa przebiegu koleji durzych prędkości ! cZy burmistsz Skalmiezyc o tym wie ? !! czy robi psią robote ?
Kolej dużych prędkości tak czy owak musi gdzieś przeciąć się z DK25, więc burmistrz Skalmierzyc niczego nie psuje. Gdziekolwiek się zetkną, to przetną się pod kątem zbliżonym do prostego. Natomiast wariant skalmierzycki przybliża dwujezdniowe połączenie Kalisz-Ostrów. Po uzupełnieniu brakującego odcinka obwodnicy Skalmierzyc o drugą jezdnię i dociągnięciu S11 do Antonina także 2/3 połączenia Kalisz-Wrocław byłoby już dwujezdniowe, w klasach S lub GP.
spadaj naciągaczu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!