Reklama

Mecenas radzi. Wakacje all inclusive

23/07/2022 06:30

„Panie Mecenasie, kupiliśmy wakacje all inclusive w popularnym biurze podróży. Było okropnie. Wszystko było nie tak jak nam obiecano. Zapłaciliśmy dużo za te wakacje, czy można coś z tym zrobić?”

   Szanowni Państwo, istnieje szereg rozwiązań w takich sytuacjach, biura podróży są odpowiedzialne za sprzedawane przez nich usługi. Poniżej pokrótce opiszę jakie mają Państwo możliwości w niniejszej sprawie. 

  Z powodu nieudanych wakacji mogą Państwo domagać się odszkodowania i zadośćuczynienia od biura podróży. Warto wiedzieć, że odszkodowanie i zadośćuczynienie to nie to samo. Odszkodowanie służy zaspokojeniu szkody majątkowej jaką Państwo ponieśli, a zadośćuczynienie ma rekompensować wszelkie szkody niemajątkowe. 

  Odszkodowanie należy się w szczególności wtedy, gdy ponieśli Państwo dodatkowe koszty ze względu na niewykonanie umowy przez biuro podróży np. dodatkowe koszty jedzenia, podróż z hotelu na lotnisko. 

  Zadośćuczynienia mogą domagać się Państwo w zamian za doznane rozczarowanie i zmarnowany urlop. Jest to świadczenie, które wynagradzać ma brak komfortu psychicznego i stres. 
Ponadto, mogą Państwo żądać również obniżenia ceny, kiedy doszło do niedotrzymania obiecanych w umowie świadczeń oraz standardów hotelu.  W przypadku żądania obniżenia ceny stosuje się tzw. Tabelę Frankfurcką która wskazuje w jakim procencie cena wycieczki powinna zostać obniżona np. brak basenu lub zabrudzone baseny to 10-20%, a z kolei brak windy to 5-10%. 
Mam nadzieję, że udało mi się pomóc. 
Adw. Krzysztof Liberda
www.krzysztofliberda.pl

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do