
W sytuacji, gdy dotknie nas nieszczęśliwe zdarzenie lub pojawia się kryzysowa sytuacja najczęściej w pierwszej chwili pojawia się przerażenie i pytania: Co teraz? Jak sobie poradzić? Gdzie uzyskać pomoc? Właśnie w takich przypadkach sprawdzają się ubezpieczenia dodatkowe. Trudno przewidzieć co może się wydarzyć i jaka pomoc może być potrzebna, znając jednak produkty firm ubezpieczeniowych można się przed niektórymi stresowymi sytuacjami zabezpieczyć.
Ubezpieczenie Assistance jest ubezpieczeniem dobrowolnym, zapewniającym określoną pomoc w trudnych sytuacjach. W zależności od potrzeb może dotyczyć różnych obszarów tj. transport samochodowy, podróże, zdrowie, dom, rodzina, usługi bankowe, prawne, dla firm, itp.
Najpopularniejsza jest usługa Assistance w komunikacji, gdzie przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC, czy dobrowolnego AC, oferowana jest bezpłatna usługa assistance jako dodatkowy pakiet do ubezpieczenia podstawowego, lub odpłatna w wariancie rozszerzonym.
Głównym celem tej usługi jest zapewnienie ochrony kierowcy i pasażerom w czasie podróży samochodem w zakresie pomocy technicznej czy medycznej. Pomoc może polegać na udostępnieniu informacji o lokalizacji najbliższego serwisu, naprawy na miejscu w przypadku unieruchomienia pojazdu wskutek wypadku, awarii pojazdu lub użycia niewłaściwego paliwa, dostarczeniu paliwa lub uruchomieniu silnika (np. zimą), zgubieniu czy zatrzaśnięciu kluczy, rozładowaniu akumulatora, wynajmie pojazdu zastępczego w razie wypadku, awarii lub kradzieży, zakwaterowaniu w hotelu, umożliwieniu kontynuacji podróży lub powrotu innym środkiem komunikacji, holowaniu, parkingu, złomowaniu czy nawet wymiany koła w przypadku awarii ogumienia. Najczęściej z pomocy korzysta się poprzez wyspecjalizowane jednostki współpracujące z wybranym zakładem ubezpieczeń. W celu skorzystania ze świadczeń objętych ubezpieczeniem assistance konieczny jest (przed podjęciem jakichkolwiek działań we własnym zakresie), telefoniczny kontakt się ze wskazaną w polisie lub OWU jednostką oraz podanie wstępnych informacji o zaistniałym zdarzeniu. Zwykle numer telefonu, pod który należy dzwonić znajduje się na polisie lub dodatkowym, załączonym do niej, dokumencie.
W zależności od wariantu posiadanego ubezpieczenia Assistance można liczyć na podstawową lub kompleksową pomoc Ubezpieczyciela i uzyskać wsparcie w trudnej sytuacji, nie tracąc jednocześnie zniżki za bezszkodową jazdę w ramach ubezpieczeń OC i AC. Przedmiot i zakres ochrony może być różny w zależności od wybranego zakładu i określony jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU).
Ubezpieczenie Autoszyby jest dodatkowym, dobrowolnym ubezpieczeniem komunikacyjnym (najczęściej do ubezpieczenia AC), obejmującym tylko i wyłącznie uszkodzenia szyb samochodu. W zależności od Towarzystwa i wariantu może dotyczyć tylko przedniej lub również bocznych. Zakresem ubezpieczenia może być objęta organizacja i pokrycie kosztów naprawy lub wymiany szyb z pewnymi wyłączeniami (np. o ile dana szyba np. nie stanowi integralnej części dachu pojazdu lub).
Warto zwrócić uwagę na treść OWU kiedy Ubezpieczyciel zapłaci i czy zapłaci na podstawie kosztorysu, rachunków czy tylko za naprawę u wskazanego przez Towarzystwo Przedstawiciela do wysokości faktycznie poniesionych kosztów. Ubezpieczyciel zazwyczaj uzależnia wypłatę od określonych zdarzeń, z którymi dobrze jest zapoznać się przed zawarciem ubezpieczenia, np. od nagłego działania siły mechanicznej pochodzącej z zewnątrz pojazdu.
Istotną częścią OWU, tak jak we wszystkich innych ubezpieczeniach, są wyłączenia. Świadomość za co Ubezpieczyciel nie odpowiada (np. za szkody wyrządzone umyślnie przez Ubezpieczającego lub osobę, z którą Ubezpieczający pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym) pozwoli uniknąć rozczarowania i straty finansowej przed którą można się zabezpieczyć podejmując decyzję o zakupie danego produktu ubezpieczeniowego.
Kancelaria Radcy Prawnego Jarosław Kornacki
Al. Wolności 15/3, 62-800 Kalisz
Tel. 603 063 056
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie