
Po raz kolejny na terenie naszego miasta uaktywnili się oszuści działający metodą „na funkcjonariusza”. Tym razem oszust podający się za funkcjonariusza Centralnego Biura Antykorupcyjnego zadzwonił do 72-letniego kaliszanina i namówił go do przekazania danych niezbędnych do wykonania przelewów bankowych.
Do 72-latka zadzwonił mężczyzna i podał się za funkcjonariusza Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Mówił, że rozpracowuje grupę przestępczą zajmującą się wyłudzaniem kredytów. Zdeponowane na rachunkach bankowych pieniądze kaliszanina miały pomóc rzekomemu agentowi CBA ująć przestępców. W tym celu musiał wykonać kilka operacji finansowych na kontach należących do 72-latka. Oszust tak umiejętnie prowadził rozmowę o rzekomej akcji skierowanej przeciwko przestępcom, że senior podał mu wszystkie niezbędne dane potrzebne do wykonania przelewów bankowych. Kiedy 72-latek zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustwa, zgłosił sprawę Policji.
Jak nie stać się ofiarą oszustów?
- jeżeli rozmówca proponuje Ci, że możesz potwierdzić autentyczność dzwoniącego funkcjonariusza pod numerem 112 - zanim zadzwonisz pod ten telefon, sprawdź czy rozłączyłeś poprzednią rozmowę!
- Policja nigdy w takich lub podobnych sytuacjach nie prosi o dane dotyczące numeru konta oraz hasła i loginu do niego.
- nie działaj pochopnie pod presją czasu
- po rozmowie zadzwoń do kogoś bliskiego na znany Ci numer telefonu by opowiedzieć o zdarzeniu – nie może być ono tajemnicą
- jeśli nie możesz skontaktować się z najbliższymi, niezwłocznie powiadom Policję o takim zdarzeniu, dzwoniąc pod numer 112.
KMP w Kaliszu
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
tyle razy się mówi już na ten temat a seniorzy i tak dawają się nabrać