Reklama

NIK stwierdził nieprawidłowości zamówienia mebli do gabinetu prezydenta Kalisza. Jak wam się podoba raport NIK-u?

06/04/2022 11:37

Historia w skrócie:

- Styczeń, 2021r. Dzięki publikacjom medialnym opinia społeczna zainteresowała się wysokim kosztem nowych mebli do gabinetu prezydenta Kalisza Krystiana Kinastowskiego
- Posłanka Lewicy Karolina Pawliczak składa zawiadomienie do NIK w celu zbadania procesu zakupu tych mebli
- NIK, (Delegatura w Poznaniu)  podejmuje kontrolę w kaliskim Urzędzie Miejskim
- 5 kwietnia 2022 r., NIK publikuje raport pokontrolny gdzie stwierdzono nieprawidłowość polegającą na podziale zamówienia na dwie części, co skutkowało zamówieniem bez zastosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych co  "nie sprzyjało racjonalnemu wydatkowaniu środków publicznych".
- Z drugiej strony, w raporcie z 5 kwietnia 2022 umieszczono wyjaśnienia prezydenta Kinastowskiego i naczelniczki Wydziału Administracyjno-Gospodarczego, że podział wynikał z tego, iż jedna grupa mebli była typowa i produkowana seryjnie, a druga grupa nietypowa i miała być wyprodukowana wg specyficznych wymagań.
- Urząd Miejski ma 21  dni na ustosunkowanie się do wystąpienia pokontrolnego
- Radny Dariusz Grodziński poinformował, że Klub Radnych Platformy Obywatelskiej RP przygotowuje zawiadomienie o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.

Cały raport NIK jest dostępny tutaj

A.W.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2022-04-06 14:59:19

    no i mamy was cwaniaczki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do