
Jeszcze w tym roku drogowcy przystąpią do realizacji długo oczekiwanej inwestycji drogowej, czyli połączenia Szlaku Bursztynowego z Warszawską. Docelowo trasa pobiegnie do Stawiszyńskiej i Godebskiego, znacznie odciążając centrum miasta z ruchu tranzytowego na krajowej „dwunastce”
Pierwszy etap obejmie budowę połączenia od Łódzkiej do Żwirki i Wigury. – Na tym odcinku pojawią się cztery ronda. Pierwsze na skrzyżowaniu Łódzkiej i Szlaku Bursztynowego, drugie na przecięciu z ulicą Braci Niemojowskich, trzecie na przecięciu z Pszenną, w okolicy firmy Agro Star a czwarte połączy nową trasę z ulicą Żwirki i Wigury – wyjaśnia Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Połączenie będzie miało po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, energooszczędne oświetlenie, itd. – Na to zadanie otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie nieco ponad 7 milionów złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wkrótce przystąpimy do ogłoszenia przetargu. Na pewno w tym roku rozpoczniemy prace, które zostaną zakończone w roku przyszłym – informuje K. Gałka.
Drugi etap to połączenie Żwirki i Wigury z Warszawską, również dwujezdniowe, z rondem na wysokości ulicy Zbożowej oraz na Warszawskiej, co oznacza likwidację sygnalizacji świetlnej. Na ten etap miasto również pozyskało dotację, tym razem 6-milionową. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg.
Do zamknięcia całości inwestycji pozostanie trzeci odcinek trasy, od Warszawskiej do Szerokiej, z kolejnym rondem w rejonie firmy Kilargo. W tym etapie przewidziana jest również modernizacja i poszerzenie Al. Sikorskiego do dwóch jezdni na odcinku do Stawiszyńskiej.
Dyrektor Gałka zwraca uwagę na strategiczny charakter inwestycji dla układu komunikacyjnego miasta. – Będzie to de facto arteria, mini obwodnica miasta od strony północnej, która odciąży miasto z ruchu tranzytowego na DK12, od Łodzi i Sieradza do zachodniej granicy państwa – ocenia Krzysztof Gałka. (pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jeżeli wybrana zostanie firma taka jak na ulicy Częstochowskiej to pewnie nigdy nie będzie to skończone.
Jeżeli chcą poprowadzić DK12 przez godebskiego to niech zrobią również stawiszyńską od szerokiej do godebskiego i godebskiego do piłsudskiego po dwa pasy koniecznie z rondem godebskiego piłsudskiego bo inaczej cały majków się zatrzyma, już nie mówiąc o dwóch pasach na piłsudskiego
Według mnie potrzebny jest jeszcze jeden odcinek tej drogi - konkretnie chodzi mi o ulicę Wyspiańskiego. Trzeba ją poszerzyć do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdą stronę i - co najważniejsze połączyć ją z rondem Świrskiego. Przebudować by było również skrzyżowanie Piłsudskiego/Wyspiańskiego do kolejnego ronda lub na skrzyżowanie ze sygnalizacją świetlną. Tak to przejazd przez północne tereny Kalisza byłby łatwiejszy. Ale jeszcze łatwiejsze byłoby całkowite "wygonienie" DK 12 z Kalisza i wybudować północną obwodnicę Kalisza S 12. Ale wiadomo jak to teraz jest. :(
Dopominamy sie zamontowania sygnalizacji swietlnej przy ulicach łodzkiej i miłej zanum dojdzie do nieszczescia gdyż przechodzacy ludzie przez ulice miła omal nie zostaja rozjechani przez kierowcow skrecajacych w ta ulice a wyjechac z ulicy milej na łodzka jest niebezpieczne i zanim dojdzie do tragedii prosimy zamontowac sygnalizacje swietlna to chuba mniej kosztowne niz tragedia rodzin ktora mozna uniknąc .
prawda