
Prezydent Kalisza komentuje decyzję w sprawie wyboru wariantu obwodnicy Kalisza
Prezydent Kalisza ocenia, że wybór wariantu piątego przebiegu obwodnicy Kalisza jest najbardziej optymalny nie tylko dla naszego miasta ale również Nowych Skalmierzyc i całej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej. Dziwi się reakcji władz Nowych Skalmierzyc
– Z informacji jakie mam wynika, że przeciwnych wariantowi piątemu jest jedynie 15 osób bezpośrednio zainteresowanych zmianą tego przebiegu. Trudno, żeby 15 osób decydowało o przebiegu arterii dla stutysięcznego miasta. My tu mamy realne problemy – miasto korkuje się od ruchu, mieszkańcy duszą się od smogu a TIR-y rozjeżdżają nam drogi tak, że często nie nadążamy z remontami. W związku z tym ten ruch trzeba jaknajszybciej wyprowadzić z miasta – przekonuje Krystian Kinastowski. Ocenia, że wariant szósty proponowany przez skalmierzycki samorząd wydłużył procedurę i realizację inwestycji o co najmniej dwa lata. – Tymczasem skończyło się tak, jak zakładaliśmy – w ocenie wielokryterialnej za najbardziej optymalny uznano wariant piąty, czyli ten, który miał być przekazany do realizacji już dwa lata temu – podkreśla włodarz kaliskiego magistratu. Przypomina, że budżetu miasta nie stać na wydatek 50 milionów złotych na partycypację w kosztach tej inwestycji a taki, jego zdaniem, byłby wkład miasta gdyby realizowany by wariant szósty.
– Nie ma żadnych możliwości aby w najbliższym czasie miasto było w stanie wygospodarować tak olbrzymie środki na takie przedsięwzięcie – twierdzi.
W ocenie prezydenta Kalisza wariant piąty jest najkorzystniejszy ponieważ obwodnica będzie przebiegać daleko od zabudowań i powodować najmniej wyburzeń.
– Tymczasem warto przypomnieć, że w wariancie szóstym, w Nowych Skalmierzycach węzeł zlokalizowany miał być bardzo blisko budynków wielorodzinnych, których mieszkańcy też nie zgadzali się na takie rozwiązanie. Natomiast w wariancie piątym węzeł zlokalizowany ma być wcześniej, na wysokości zakładów meblarskich, nikomu nie będzie to przeszkadzało, trasa pobiegnie polami, nie będzie wyburzeń i obwodnica nie odetnie mieszkańców Gniazdowa i Boczkowa od Kalisza. W tym wariancie atrakcyjność tych terenów znacznie wzrośnie. Zatem niemal wszystko przemawia za wariantem piątym – argumentuje K. Kinastowski i oczekuje, że w najbliższym czasie procedura administracyjna zostanie zakończona i do pracy przystąpią projektanci.
(pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ile lat jeszcze minie zanim kalisz doczeka się obwodnicy???? Bo to już jest zenujacy spektakl który trwa zbyt długo!!!@
Podziękuj AWS i UW ( podpowiem Ci Donald Tusk ) że Kalisz stał się powiatem i nie jest już województwem . Powiesz senator w tym czasie a ja odpowiem człowiek zdrajca który obalił wolny rząd . Tu masz swoje obwodnicę nazywa się Autoban!!!
Co Kinastowski wie o obwodnicach? To jest drogownictwo i ewentualne korzyści i minusy rozwiązań. Ma słuchać zastępcy Naczelnika wydziału budownictwa co do budowy połączenia ul. Łódzkiej z u ul. Warszawską za kilkadziesiąt milionów złotych - powodzenia!!!. Od Prezydenta Miasta wymagamy jednego: może nie mieć wiedzy na temat szkolnictwa, opieki społecznej, drogownictwa, budownictwa opieki medycznej , żłobków, przedszkoli, wykorzystania funduszy unijnych, etc. ale misi wiedzieć jedno: że osoby którym daje do ręki pieczątkę "z upoważnienia Prezydenta Miasta" są kompetentne, życiowe, uczciwe, oraz posiadają wiedzę z zakresu wykonywanych czynności i za to odpowiada Prezydent.