
Projektanci finiszują najwolniej
Okres zimowy nie sprzyja robotom budowlanym, ale wiele miejskich inwestycji jest w trakcie realizacji. Powstają też projekty przyszłych przedsięwzięć. Raport na temat stopnia zaawansowania tych prac przedstawił niedawno prezydent Grzegorz Sapiński.
Drogowcy pracują nadal
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił zakończenie trwającej od wielu miesięcy przebudowy ul. Łódzkiej na odcinku od Łęgowej do Miłej. Odbiór końcowy zadania nastąpił 21 grudnia ub.r. Inwestycja ta kosztowała blisko 6 mln 700 tys. zł, z czego połowę stanowiło dofinansowanie od wojewody wielkopolskiego. Do końca stycznia br. nastąpić ma dostosowanie ul. Śródmiejskiej na odcinku od Rogatki do mostu Kamiennego do dwukierunkowego ruchu rowerowego. Na to kontrowersyjne zadanie Miasto chce wydać blisko 550 tys. zł. Na 15 stycznia wyznaczono termin zakończenia remontu ul. Stawiszyńskiej od al. Wojska Polskiego do ronda Wiceadmirała Świrskiego za ponad 4 mln zł. Z kolei do połowy lutego gotowy ma być parking przy Zespole Szkolno-
-Przedszkolnym nr 1. Nawierzchnia parkingu już istnieje. Do wykonania pozostały jeszcze prace oświetleniowe. Wkrótce rozpocząć się ma remont drogi osiedlowej w rejonie targowiska „Dobrzec”, choć prace uzależnione są od warunków atmosferycznych. Tak czy owak drogowcy spodziewają się, że remont dobiegnie końca w maju. Podobnie przedstawia się sprawa remontu nawierzchni odcinka ul. Serbinowskiej od ul. Konopnickiej do ul. Ostrowskiej. Na końcowym etapie postępowania przetargowego jest budowa połączenia ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego z ul. Dobrzecką, budowa odcinka drogi dojazdowej wzdłuż ul. Łódzkiej i rozbudowa ul. Biskupickiej od al. Wojska Polskiego do ul. Bujnickiego. Dodać warto, że Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji przygotowuje się do zakupu kolejnych autobusów. Tym razem będzie to 11 pojazdów z napędem hybrydowym.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ja trochę o innej pożytecznej inwestycji podpowiem. Dlaczego od tylu lat nie zbudowano kładki dla pieszych łączącej ulicę Towarową z ciasną i wodną. Wiadomo że byl w tym miejscu most który rozebrano ze względu na zły stan ale umocnienia z brzegu po byłym moście są dobre. Połączenie kładką dla pieszych dla wielu mieszkańców np. ul. Kopernika, Kościuszki udających się na bazar bądź do galerii Tęcza skróciłoby drogę i czas.
Budujcie sobie te cholerne ścieżki (przepraszam za kolokwializm) na obrzeżach miasta, tam gdzie nie ma ruchu drogowego i spalin. Ale nie w centrum miasta! Ilu rowerzystom będą służyć? A korki na Śródmiejskiej murowane!
Rozumiem sens ściezek jak są w ciągu komunikacyjnym do mostu a dalej gdzie rowerem to samo Młynarska w gdzie w dól lub gorę miasta na łodzkiej do łegowej a brak jest przedłuzenia do TrasyBursztynowej.Te scieżki sa tak budowane jak Gałka piernie.Logicznie zrobic ciąg rowerow aby od Osiedła Dobrzec dostać sie na pl.Kilinskiego albo na tewreny rekreacyjne co frajda jazdy po mieście między spalinami tu pseodo zielonym smog nie przeszkadza a taki jest obecnie tłok na tych sciezkach ho ho.
Gałka buduje ronda...he,he.....to jest lepsze od obwodnicy.
Boże, wszyscy już mają powyżej uszu tych ścieżek rowerowych. Ile można?? Przecież w centrum i tak jest ciasno a jakiś kretyn chce jeszcze ograniczyć miejsce przez te ścieżki, po których parę osób będzie jeździć może przez 3 miesiące w roku. Czy jest w tym sens?? Cz nie lepiej całą tą kasę przeznaczyć właśnie na karetkę, jak napisał ktoś poniżej? po 2 latach ktoś się obudzi, tak ja kw przypadku deptaku na Śródmiejskiej i odkryje że ta ścieżka to jednak bubel. Zobaczycie, że tak będzie
"Do końca stycznia br. nastąpić ma dostosowanie ul. Śródmiejskiej na odcinku od Rogatki do mostu Kamiennego do dwukierunkowego ruchu rowerowego. Na to kontrowersyjne zadanie Miasto chce wydać blisko 550 tys. zł." Za te pieniądze można byłoby kupić dodatkową karetkę dla kaliskiego ratownictwa medycznego albo zwiększyć etaty na SOR kaliskiego szpitala. Kaliszanie, obudzicie się wreszcie?...
inwestycji drogowych jest tyle ,ze Gałka na pewno pracuje 24/h