Reklama

Ratusz szuka budynków na biura

14/05/2019 02:06

Biurowiec po KLA przy ul. Majkowskiej i starą komendę policji przy ul. Jasnej władze Kalisza chciałyby przeznaczyć na zaspokojenie rosnących potrzeb lokalowych ratuszowych wydziałów i innych komórek organizacyjnych Miasta. Okazuje się jednak, że nie będzie to takie proste, jak mogłoby się wydawać

Oba pomysły nie są nowe, zasługują jednak na odświeżenie. Ostatnio przypomniał o nich radny Artur Kijewski. Budynek przy Majkowskiej stoi pusty od czasów wyprowadzki Kaliskich Linii Autobusowych. Budynek przy Jasnej dopiero ma opustoszeć po tym, jak Komenda Miejska Policji przeprowadzi się do nowego obiektu, który powstaje przy ul. Kordeckiego. Jednak kaliscy radni zdążyli już zgłosić pierwsze propozycje jego nowego zagospodarowania. Jak przypomniał A. Kijewski, przy Jasnej mogłyby powstać np. biura dla małych przedsiębiorstw i osób rozpoczynających działalność gospodarczą. Czy są na to szanse? - Budynek biurowy przy Majkowskiej, jak i nieruchomość przy Jasnej planuje się przeznaczyć na potrzeby Miasta Kalisza, w szczególności cele administracyjne Urzędu Miasta. Powyższe zagospodarowanie jest w pełni uzasadnione, gdyż warunki lokalowe poszczególnych wydziałów Urzędu wymagają pilnej poprawy. Poza tym lokalizacja obu obiektów w centrum miasta jest korzystna dla mieszkańców Kaliszaoświadczył prezydent Krystian Kinastowski. Jak jednak zaraz dodał, adaptacja budynku przy Majkowskiej będzie wymagała znacznych nakładów finansowych ze strony Miasta, a proces inwestycyjny może potrwać kilka lat. Z kolei nieruchomość przy Jasnej nadal stanowi własność Skarbu Państwa w zarządzie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu. Po oddaniu do użytku budynku przy Kordeckiego Policja prawdopodobnie będzie dążyła do wygaszenia trwałego zarządu i przekazania nieruchomości do zasobu Skarbu Państwa, którym gospodaruje prezydent Kalisza. - Miasto Kalisz zgłosiło zainteresowanie przejęciem od Skarbu Państwa tej nieruchomości. Jej przekazanie wymaga zgody Wojewody Wielkopolskiego. Na dzień dzisiejszy nie ma zatem gwarancji, że nieruchomość zostanie przekazana Miastudodał prezydent. (kord)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2019-05-14 14:16:24

    Te urzędasy chyba poszaleli,mieszkańców miasta coraz mniej a ich coraz więcej,i do tego wciąż im ciasno przejęli już kilka budynków np. na ,Kościuszki ,willa Calisja, na Częstochowskiej,itp i wciąż im mało.A przecież mamy niby erę cyfrową a więc logicznie powinno ich ubywać. Mieszkańców jest ok. 95 tys. a urzędników no waśnie 1000, 2000 nikt tym się nie chwali.Dla porównania , Kalisz w roku 1914 miał ok 80 tys mieszkańców i ratusz miał 17 pracowników ponoć razem z dozorcą i prezydentem ,i jakoś wszystko funkcjonowało,bez komputerów faksów,telefonów.Wszystkim wydaje się że to były inne czasy i tak musi już być,zapewniam Was że można zwolnić ich dwie trzecie i nikt by tego nawet nie zauważył ,popatrzcie na firmy po prywatyzacji ,ta sama firma miała 80 urzędników a teraz 8 ,no ale prywaciarz płaci z własnej kieszeni a ich żywimy my.To samo dotyczy oczywiście Urzędów gmin,powiatów że o adm. rządowej nie wspomnę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-05-14 14:42:30

    Kijewski i wszystko jasne !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do