Reklama

Rodzi się południowa obwodnica Kalisza

19/11/2024 10:08

Miasto rozpocznie projektowanie południowej obwodnicy Kalisza

Oprócz tego, że realizujemy inwestycje już przygotowane trzeba myśleć o kolejnych, gdyż proces przygotowania inwestycji jest bardzo długi i trwa nawet kilka lat.
Dlatego zaczynamy projektować bardzo ważną inwestycję: wewnętrzna południową obwodnicę miasta. Etap drugi, czyli połączenie ulicy Księżnej Jolanty z ulicą Metalowców. W tej chwili mamy na ten cel zabezpieczone około 300 000 zł, choć projekt może kosztować nawet ponad 500 000 zł.

- poinformował prezydent Krystian Kinastowski

Nowa droga będzie kolejnym etapem niedawno oddanego łącznika między ul. Księżnej Jolanty, a ul. Polną. Na jednym z rond jest już przygotowany wjazd w projektowaną południową obwodnicę, która ma wiaduktem przekroczyć tory, biec na tyłach osiedla Zagorzynek w stronę ul. Metalowców i do ul. Zachodniej.
Wstępna koncepcja jej przebiegu nadal widnieje w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Kalisza. Obrazujemy ją na zdjęciu głównym.   
Na tym etapie nie wiadomo jeszcze czy planowana droga będzie dwu, czy cztero-jezdniowa.
A.W.

Aktualizacja: 22/11/2024 09:12
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Kierowca - niezalogowany 2024-11-19 11:03:23

    Wszystko ładnie, pięknie, tylko w pierwszej kolejności należałoby przebudować przejazd kolejowy w Piwonicach w ciągu ul. Księżnej Jolanty na wiadukt. Co z tego, że będzie można ominąć ul. Częstochowską, jak w godzinach szczytu cała okolica stoi w korkach właśnie przez ten przejazd. Może się w końcu znajdzie ktoś odważny i ruszy temat.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ddd - niezalogowany 2024-11-19 13:30:20

    Zgadzam się. Trzeba lobbować o to w PKP. Co robi taka Pawliczak?? Nic. A to bardzo potrzebna inwestycja.

    • Zgłoś wpis
  • k2 - niezalogowany 2024-11-19 14:11:33

    To może być prosta estakada biegnąca poziomo od Ronda na Szlaku Wieluńskim, za torami schodząca ślimakami na poziom Mostu Piwonickiego. Plus wjazdy i zjazdy z i na Ptolemeusza i Torową.

    • Zgłoś wpis
  • Wanda - niezalogowany 2024-11-20 12:22:14

    A co robi od kilkunastu lat niejaki Dziedziczak? Jak to co? Organizuje turnieje siatkówki dla Polonii ????????????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pozdrawiam redaktora - niezalogowany 2024-11-19 17:35:59

    czterojezdniowa na pewno nie będzie ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamil - niezalogowany 2024-11-20 11:15:26

    Zgadzam się z poprzednikami, przejazd kolejowy to jest realny problem na Księżnej Jolanty. Obwodnica biegnąca przez praktycznie środek miasta hm... dodatkowo wywalone pieniądze na objazd od Budowlanych Księżnej Jolanty gdzie i tak wszystko się blokuje na przejeździe. Zamykanie rogatek na 5 minut przed pociągiem to też skandal i otwieranie minutę po przejeździe pociągu, ale co my możemy wiedzieć zwykli użytkownicy dróg.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dek - niezalogowany 2024-11-20 12:07:55

    No pieknie. Z przedstawionej mapy widać że już nawet obwodnica od Castoramy przez Dobrzecką jest wybudowana

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lucjan - niezalogowany 2024-11-20 12:17:24

    To ma być obwodnica ? Żarty z mieszkańców Kalisza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Roman z Kalisza - niezalogowany 2024-11-20 12:43:44

    Wewnętrzna obwodnica ???? Jak wewnętrzną to nie obwodnica ???? albo droga wewnątrz miasta albo obwodnica.Architekt to mówi?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Andrzej - niezalogowany 2024-11-21 14:04:34

    ????

    • Zgłoś wpis
  • Andrzej - niezalogowany 2024-11-21 14:06:44

    ????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maga - niezalogowany 2024-11-20 18:44:57

    Nie rozumiem dlaczego ta obwodnica jest planowana na terenach należących do Kalisza. Przecież to koszty przyszłego utrzymania drogi. Można przecież, jak w przypadku obwodnicy w DK25 wytyczyć drogę w sąsiedniej gminie, nawet w sąsiednim powiecie. Co za niedopatrzenie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    racjonal - niezalogowany 2024-11-21 02:57:39

    Myślę że tory zawijasy jeszcze z 19 wieku (były trudności na podmokłych terenach) powinny być zlikwidowane i wyprostowane jak dla KDP przez nowy most na Prośnie, wiadukt przez ul. Częstochowską i tory równolegle do ul. Budowlanej łagodny skręt w kierunku dworca PKP. Nie byloby tych korków przed rogatkami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • M - niezalogowany 2024-11-22 08:37:39

    Tory zawijasy wynikają ze spadku terenu i braku możliwości podjazdu lokomotyw pod spore wzniesienie od Prosny. Ciekawe czy projektanci KDP to przewidzieli.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Romulus - niezalogowany 2024-11-21 08:13:40

    W tym rejonie miasta sa ulice starożytna rzymska romanska itp. Niech przeczytają historie rzymskiej potęgi. Oni budowali więcej i szybciej łącznie z wiaduktami i mostami w II w. pnę. niż obecna " nibywaldza " Kalisza w XXI w. I to gołymi rękami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomasz - niezalogowany 2024-11-21 14:46:36

    Ta mapa to jest mistrzostwo świata ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • R23 - niezalogowany 2024-12-08 20:52:19

    Najlepsza jest droga od ronda w Piwonicach. Nowa w Kierunku Łódzkiej! Może już jest tylko my o niej nie wiemy.

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do