
Miasto rozpocznie projektowanie południowej obwodnicy Kalisza
Oprócz tego, że realizujemy inwestycje już przygotowane trzeba myśleć o kolejnych, gdyż proces przygotowania inwestycji jest bardzo długi i trwa nawet kilka lat.
Dlatego zaczynamy projektować bardzo ważną inwestycję: wewnętrzna południową obwodnicę miasta. Etap drugi, czyli połączenie ulicy Księżnej Jolanty z ulicą Metalowców. W tej chwili mamy na ten cel zabezpieczone około 300 000 zł, choć projekt może kosztować nawet ponad 500 000 zł.
- poinformował prezydent Krystian Kinastowski
Nowa droga będzie kolejnym etapem niedawno oddanego łącznika między ul. Księżnej Jolanty, a ul. Polną. Na jednym z rond jest już przygotowany wjazd w projektowaną południową obwodnicę, która ma wiaduktem przekroczyć tory, biec na tyłach osiedla Zagorzynek w stronę ul. Metalowców i do ul. Zachodniej.
Wstępna koncepcja jej przebiegu nadal widnieje w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Kalisza. Obrazujemy ją na zdjęciu głównym.
Na tym etapie nie wiadomo jeszcze czy planowana droga będzie dwu, czy cztero-jezdniowa.
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko w pierwszej kolejności należałoby przebudować przejazd kolejowy w Piwonicach w ciągu ul. Księżnej Jolanty na wiadukt. Co z tego, że będzie można ominąć ul. Częstochowską, jak w godzinach szczytu cała okolica stoi w korkach właśnie przez ten przejazd. Może się w końcu znajdzie ktoś odważny i ruszy temat.
Zgadzam się. Trzeba lobbować o to w PKP. Co robi taka Pawliczak?? Nic. A to bardzo potrzebna inwestycja.
To może być prosta estakada biegnąca poziomo od Ronda na Szlaku Wieluńskim, za torami schodząca ślimakami na poziom Mostu Piwonickiego. Plus wjazdy i zjazdy z i na Ptolemeusza i Torową.
A co robi od kilkunastu lat niejaki Dziedziczak? Jak to co? Organizuje turnieje siatkówki dla Polonii ????????????
czterojezdniowa na pewno nie będzie ;)
Zgadzam się z poprzednikami, przejazd kolejowy to jest realny problem na Księżnej Jolanty. Obwodnica biegnąca przez praktycznie środek miasta hm... dodatkowo wywalone pieniądze na objazd od Budowlanych Księżnej Jolanty gdzie i tak wszystko się blokuje na przejeździe. Zamykanie rogatek na 5 minut przed pociągiem to też skandal i otwieranie minutę po przejeździe pociągu, ale co my możemy wiedzieć zwykli użytkownicy dróg.
No pieknie. Z przedstawionej mapy widać że już nawet obwodnica od Castoramy przez Dobrzecką jest wybudowana
To ma być obwodnica ? Żarty z mieszkańców Kalisza
Wewnętrzna obwodnica ???? Jak wewnętrzną to nie obwodnica ???? albo droga wewnątrz miasta albo obwodnica.Architekt to mówi?
????
????
Nie rozumiem dlaczego ta obwodnica jest planowana na terenach należących do Kalisza. Przecież to koszty przyszłego utrzymania drogi. Można przecież, jak w przypadku obwodnicy w DK25 wytyczyć drogę w sąsiedniej gminie, nawet w sąsiednim powiecie. Co za niedopatrzenie!
Myślę że tory zawijasy jeszcze z 19 wieku (były trudności na podmokłych terenach) powinny być zlikwidowane i wyprostowane jak dla KDP przez nowy most na Prośnie, wiadukt przez ul. Częstochowską i tory równolegle do ul. Budowlanej łagodny skręt w kierunku dworca PKP. Nie byloby tych korków przed rogatkami.
Tory zawijasy wynikają ze spadku terenu i braku możliwości podjazdu lokomotyw pod spore wzniesienie od Prosny. Ciekawe czy projektanci KDP to przewidzieli.
W tym rejonie miasta sa ulice starożytna rzymska romanska itp. Niech przeczytają historie rzymskiej potęgi. Oni budowali więcej i szybciej łącznie z wiaduktami i mostami w II w. pnę. niż obecna " nibywaldza " Kalisza w XXI w. I to gołymi rękami.
Ta mapa to jest mistrzostwo świata ?
Najlepsza jest droga od ronda w Piwonicach. Nowa w Kierunku Łódzkiej! Może już jest tylko my o niej nie wiemy.