Reklama

W kolejce po euro

31/01/2019 00:00

Miasto ubiega się o unijne dofinansowanie dla czterech nowych zadań inwestycyjnych. Piątym jest przedsięwzięcie, które ma być dofinansowane ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy

W sierpniu do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego złożony został wniosek o pieniądze na regulację cieku Piwonka od ul. Zachodniej do rzeki Prosny. Kaliskie dokumenty poddawane są w tej chwili ocenie formalnej. To samo dotyczy budowy Domu Dziecka. Również do WRPO trafił wniosek preselekcyjny o przygotowanie terenów inwestycyjnych na Dobrzecu, od al. Wojska Polskiego do granic miasta. Oceniony został pozytywnie, wobec czego Miasto przystąpiło do sporządzenia kompletnej dokumentacji niezbędnej przy ubieganiu się o pieniądze. Większe komplikacje towarzyszą planowanej rozbudowie miejskiego systemu ciepłowniczego w celu ochrony powietrza i oszczędności energii. Wniosek w tej sprawie trafił do WRPO i został zaopiniowany negatywnie. Władze Kalisza oprotestowały to postanowienie. – Ponadto zwróciłem się do marszałka województwa i prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska z pisami, w których wskazałem, że przy takiej konstrukcji kryteriów takie projekty jak nasz nie mają żadnej szansy. Dodać trzeba, że nasz wniosek dotyczył wprowadzenia ciepła systemowego do śródmieścia Kalisza i wyeliminowania tzw. niskiej emisji – poinformował prezydent Janusz Pęcherz. Dalsze losy projektu pozostają niewiadomą, podobnie jak kolejnego przedsięwzięcia, przebudowy Ciepłowni Rejonowej przy al. Wojska Polskiego i komunalnej sieci ciepłowniczej. Także w tym przypadku celem jest ochrona powietrza i poprawa efektywności energetycznej. W Szwajcarsko-Polskim Programie Współpracy kaliski wniosek zyskał ocenę pozytywną, ale ze względu na niedostateczną pulę pieniędzy do wykorzystania trafił na listę rezerwową.
(kord)
 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do