Reklama

Znamy plany zagospodarowania Rogatki, biurowca po KLA i byłej Komendy Policji

01/10/2020 09:58

Nie porażają oryginalnością pomysły władz Kalisza na zagospodarowanie pustych budynków Rogatki Wrocławskiej, biurowca przy ul. Majkowskiej i policyjnego budynku przy ul. Jasnej. W przyszłości mają one służyć organizacjom pozarządowym i celom biurowym m.in. dla urzędników z Ratusza.

Rogatka

     Nad możliwościami wykorzystania Rogatki władze Kalisza zastanawiają się od dawna. Nie pomógł nawet apel do mieszkańców o to, by zgłaszali własne propozycje w tym zakresie. Niedawno z miejskiej kasy wydano blisko 600 tys. zł na remont tego obiektu, a przekonujących pomysłów nadal nie było.

    - Budynek przeznaczony zostanie na działalność organizacji pozarządowych. Na stronie internetowej Miasta i w mediach społecznościowych umieściliśmy zachętę dla takich organizacji, aby zgłaszały swoje propozycje zagospodarowania. Obecnie trwają rozmowy z zainteresowanymi podmiotami – poinformował prezydent Krystian Kinastowski.

    Warto w tym miejscu przypomnieć, że Miasto niedawno poniosło już koszty remontu i oddało jedną ze swoich nieruchomości na potrzeby organizacji pozarządowych. To obszerny lokal przy ul. Babinej 1(Centrum Organizacji Pozarządowych). Po co drugi? Czy nie ma ważniejszych potrzeb?

Biurowiec po KLA

    Po latach zastoju i postępującego procesu dekapitalizacji drugiego życia ma też się doczekać biurowiec po Kaliskich Liniach Autobusowych. - Z jedną ze spółek miejskich chcemy tam stworzyć przyjazne miejsce dla biznesu – profesjonalną, certyfikowaną przestrzeń biurową. Takich miejsc w naszym mieście brakuje, a inwestorzy o nie pytają. Dlatego powstanie tego miejsca będzie dobrym i oczekiwanym impulsem rozwoju gospodarczego miasta – ma nadzieję K. Kinastowski.

    Jak dodaje, trwają w tej chwili zabiegi nad montażem finansowym całej inwestycji. Przypomnijmy, że według poprzednich pomysłów kaliskich władz na przylegającym do biurowca terenie po KLA miał zostać zbudowany obszerny parking. Druga koncepcja przewidywała powstanie tam miejskiego targowiska.

Komenda przy ul. Jasnej

    Po niedawnej przeprowadzce Komendy Miejskiej Policji do nowego obiektu przy ul. Kordeckiego zwolnił się budynek KMP przy ul. Jasnej. Jest to obiekt biurowy, stąd pomysł na przeniesienie tam części wydziałów Urzędu Miasta po jego uprzedniej reorganizacji.

    - Jest to zasadne z trzech głównych powodów. Pierwszym jest bezpieczeństwo pracy, szczególnie w zakresie przeciwpożarowym. Drugi to komfort obsługi interesantów Urzędu – budynek przy Jasnej ma własny parking i jest położony w centrum miasta, co czyni go dobrze dostępnym. Ostatnią przesłanką jest podniesienie komfortu pracy urzędników – wylicza prezydent. Jego zdaniem adaptacja budynku do nowych potrzeb wymaga stosunkowo niewielkich nakładów finansowych i może zostać przeprowadzona w niedługim czasie.

(kord)

Na zdjęciach: budynek Rogatki Wrocławskiej i fragment policyjnego budynku przy ul. Jasnej

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-01 10:12:18

    1. Rogatka- centrum informacji turystycznej 2. Majkowska- Dom seniora lub kwestie mieszkaniowe 3. Jasna - Akademik Akademii Kaliskiej

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-01 15:37:38

    Bardzo dobry pomysł! Popieram.

    • Zgłoś wpis
  • anna - niezalogowany 2020-11-06 09:10:07

    Popieram budynek po na mieszkania socjalne . Budynek na Jasnej na akademik.budynek Rogatka centrum informacji turystycznej.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-01 10:26:49

    biura urzędnicze to studnia bez dna, ile by nie było to będzie mało. Po prostu urzędników jest za dużo a ich nadmiar wynika między innymi z idiotycznych przepisów. No a poza tym musi być kontrola nad kontrolą a nad nią kolejna kontrola. To system państwa biurokratycznego, etatystycznego. Liczą się procedury a nie człowiek. Dochowasz procedur choć człowiek zginie to wszystko jest ok.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-01 11:41:18

    Miasto wciąż utyskuje że brak im mieszkań socjalnych,że potrzeby są ogromne a lokali wciąż za mało.I tu wychodzi cała obłuda i cwaniactwo władz miasta ,jak już mają wolne lokale to lokują tam urzędników,żeby podnieś ich komfort pracy,śmiechu warte .Wielkie metraże w centrum miasta opanuje kasta próżniacza przy okazji zapychając wszystkie parkingi w około.Biurokracja rozrasta się jak hydra i wciąż ma mało etatów ,miejsca i oczywiście pieniędzy{ale jak masz coś załatwić to czekasz czasem tygodniami na odpowiedź}. W każdy weekend oczywiście wszystko będzie zamknięte na głucho,zainstalują szlabany,no i trzeba to jeszcze ogrzewać przez całą dobę mimo tego że urzędy są czynne tylko osiem godzin,faktycznie złoty interes dla miasta.Ponoć Kalisz w 1914 roku miał prawie80 tys. mieszkańców i urzędników miejskich było podobno 18, słownie osiemnastu ,bez komputerów ,drukarek telefonów itd. i Kaliszanie jakoś żyli i miasto normalnie funkcjonowało,dziwne co?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-01 13:01:25

    Ta ekipa nie ma żadnego pomysłu na nic. Przykład Rogatki jest wymowny. Wydać 600 tysięcy i szukać przeznaczenia? 20 lat temu też był remont i fajna cukiernia. Trzeba dbać o najemców a nie z buta jak teraz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Wróć do