
30 września – to planowany termin oddania do użytku Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego. Kaliski MZDiK twierdzi, że realizacja inwestycji w zakładanym terminie nie jest zagrożona
Przypomnijmy. Największa, realizowana obecnie, inwestycja drogowa w Kaliszu powstaje na około 3,5 hektara w rejonie ulic Dworcowej i Wrocławskiej, dworca PKP, PKS oraz Galerii Amber. Prace obejmują przebudowę istniejącej infrastruktury, budowę miejsc postojowych dla taksówek, ogólnodostępnych parkingów dla około 200 samochodów osobowych, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz 35 miejsc dla autobusów komunikacji zbiorowej. Łączna długość dróg, jakie powstają w ramach tej inwestycji to ok. 1,2 kilometra.
Co istotne, użytkownicy Centrum zyskają bezpośrednie połączenie z ulicą Wrocławską, z pominięciem skrzyżowania Górnośląskiej z Podmiejską (przy Galerii Amber). Poszerzony będzie wyjazd z ronda przy PKP na ul. Dworcową.
Poza tym teren zyska nowe, energooszczędne oświetlenie, monitoring i zieleń a dworzec autobusowy nowe zadaszenie.
W ramach projektu na 10 przystankach pojawią się tablice informacji dynamicznej. – Będą to przystanki na ulicy Bankowej, Prymasa Stefana Wyszyńskiego, Parczewskiego, Placu Jana Pawła II, Podmiejskiej (przy stacji benzynowej) oraz Górnośląskiej w rejonie Polnej, Galerii Amber i przy Rogatce – wymienia Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu.
W ramach projektu na 6 przystankach zostaną zainstalowane również biletomaty. Chodzi o przystanki na Bankowej, Chopina, Parczewskiego, Podmiejskiej (przy rondzie), Górnośląskiej w rejonie osiedla Kaliniec oraz Prymasa Stefana Wyszyńskiego obok przychodni.
Wartość inwestycji to prawie 20 mln złotych z czego 16 to środki pochodzące z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO). (pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Zastanawiam się kto i po co tam będzie się przesiadać?Pewnie to będzie jak w ostrowie wlkp.Dawniej można było 19 E dojechać do samego dworca PKP ,a teraz wywożą cię na jakiś pusty plac pokryty kostką brukową skąd z walizkami trzeba zapi...ć z kilometr do dworca PKP.
Ja wiem po co. Tak jak z 2. " centrum" przy Majkowskiej. Żeby wydać kasę i ktoś zarobił. Betonowa pustynia i parking dla hipermarketu za nasze pieniądze! P.s. Płacimy jeszcze za tę pustą halę na dworcu PKP?
w miesiąc ustawią te tablice i biletomaty oraz je uruchomią ? hahaha dobry żart
a centrum przesiadkowe to dodatek do nowych autobusów na które dostaliśmy więc musieli to pobudować. szkoda, że projekt taki marny...
Ciężko się w tym wszystkim połapać !!! Najpierw powstało centrum przesiadkowe po byłym KLA na ul/Majkowskiej koło Tesco, i nic się na tej pustyni nie dzieje. Teraz ktoś wymyślił centrum przesiadkowe obok galerii Amber koło dworów PKP i PKS, i podejrzewam że ta budowlana pustynia również nie będzie zagospodarowana. To chociaż zrobić na ul. Majkowskiej miejski parking których w Kaliszu brakuje , z którego parkujących będą dowozić do ścisłego centrum miasta małe busy nawet elektryczne KLA lub prywatne, co kilkanaście minut, i problem braku miejsc parkingowych w mieście zniknie !!!