
Na konferencji prasowej w Kaliszu, Stowarzyszenie KoLiber przedstawiło swoje wsparcie dla budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) oraz sieci kolei dużych prędkości, apelując o powrót do pierwotnych założeń projektu. Wydarzenie zorganizowane pod hasłem „Tak dla rozwoju, Tak dla CPK” zgromadziło lokalnych polityków oraz społeczników, w tym posła na Sejm RP Szymona Szynkowskiego vel Sęka, przewodniczącego Rady Miasta Kalisza Sławomira Lasieckiego, posła Jana Mosińskiego i wicestarostę Pawła Kaletę
Izabela Woźniak, przedstawicielka KoLibra, podkreśliła wagę tej inwestycji dla rozwoju transportu w regionie oraz w całej Polsce.
– Tego typu projekty nie mogą być jedynie upartyjnione, dlatego jako Koliber postanowiliśmy wesprzeć zbiórkę podpisów „Tak dla CPK”. Będziemy obecni w różnych miejscach Kalisza oraz w innych miastach Wielkopolski i Polski
– powiedział Paweł Wołoszczuk, wiceprezes stowarzyszenia.
Paweł Kaleta, wicestarosta, zaznaczył, że nowa linia kolejowa mogłaby nie tylko poprawić dostępność komunikacyjną miasta, ale także przyczynić się do jego rozwoju, otwierając nowe tereny pod inwestycje.
– Nowa linia dawałaby nam w sumie jeden przejazd kolejowy, zamiast pięciu, co znacznie ułatwiłoby życie mieszkańców
– mówił Kaleta.
Poseł Jan Mosiński apelował o utrzymanie pierwotnych planów CPK, krytykując obecne propozycje zmiany trasy, które według niego marginalizują Kalisz.
– Kalisz i Sieradz muszą być w pełni zintegrowane z siecią CPK, aby nie dopuścić do ich wykluczenia komunikacyjnego
– argumentował Mosiński.
Szymon Szynkowski vel Sęk zwrócił uwagę na znaczenie solidarności wewnątrz regionu i konieczność zapewnienia połączeń między mniejszymi ośrodkami a głównymi miastami.
– 10 minut dłuższa podróż z Poznania do Warszawy jest akceptowalna, jeśli oznacza to lepszą integrację Kalisza z resztą regionu i kraju
– podkreślił poseł.
Konferencja zakończyła się wezwaniem do dalszego wspierania inicjatyw na rzecz rozwoju infrastruktury w Kaliszu i całej Wielkopolsce. Zebrane podpisy mają posłużyć jako wyraz poparcia dla realizacji CPK w pierwotnej formie, co ma strategiczne znaczenie dla regionu i całego kraju.
Przewodniczącego Rady Miasta Kalisza Sławomir Lasiecki zauważa korzyści wynikające z możliwości likwidacji "carskiej pętli", czyli dziwacznie wygiętej w formie pętli dotychczasowej linii kolejowej, co zlikwidowałoby aż 5 przejazdów kolejowych blokujących ruch drogowy.
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
https://calisia.pl/cpk-dementuje-fake-newsy-na-temat-kolei-duzych-predkosci-w-kaliszu,68183