
Drogowcy odstępują od chybionego pomysłu zmiany organizacji ruchu na ul. Częstochowskiej i wprowadzenia tam dwóch pasów jazdy zamiast obecnych czterech. Będzie nawet lepiej dla kierowców – kosztem chodników zostanie wydzielony piąty pas.
O wstępnej koncepcji drogowców pisaliśmy w „ŻK” nr 3/2017 z 18 stycznia br. („Poprawią czy popsują ulicę Częstochowską?”). Wspomnieliśmy wtedy o tym, o czym pisaliśmy już w ub. roku: według najnowszych pomiarów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Częstochowskiej odnotowuje się największe natężenie ruchu samochodowego w Kaliszu. Sięga ono 39 tys. pojazdów na dobę i jest większe niż na drogach wylotowych z miast o wiele większych niż nasze. Dotyczy to odcinka od ul. Budowlanych do ul. Księżnej Jolanty. I właśnie ten odcinek miało obejmować ograniczenie liczby pasów ruchu z czterech do dwóch. Wariant zwężenia rozpatrywany był ze względu na potrzebę wydzielenia lewoskrętu. Jednak jak powiedział nam Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, drogowcy odstąpili już od tego pomysłu i zastąpili go innym. Pomiędzy dwoma pasami z jednej strony jezdni i dwoma z drugiej powstać ma pas dodatkowy, tzw. techniczny.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Tylko słyszę ,ze wszystkiemu winny jest Gałka !.Czy on żyje na bezludnej wyspie i sam podejmuje decyzje?Kim jest szanowne gremium,które robi ekspertyzy ,projekty.Gałka prawdopodobnie świeci tylko własną ..no właśnie czym i za kogo ?
No dobrze Panie Galka, a czemu nie chcecie poszerzyć całej Częstochowskiej na odcinku od N.Światu do Budowlanych? Przecież to by usprawniło ruch na całej Częstochowskiej. Więc co to za przeszkoda-znowu pieniądze czy głupota rajców?
Nie ma się z czego cieszyć. Kolizje na Częstochowskiej biorą się z tego, że kierowcy skręcający w lewo muszą pokonać dwa pasy ruchu, po których jadą samochody z przeciwległego kierunku. Trudno sobie wyobrazić, gdzie ten piąty pas zostanie wciśnięty - przecież tak kompletnie nie ma miejsca. Wytną kolejne drzewa? Jeszcze bardziej zwężą chodniki? W ten sposób tworzy się miasto nie do życia. Władze miasta fundują nam nowoczesność w styli lat 60. XX wieku - pokryjmy wszystko asfaltem.
Niech ten kordecki uchroni nas od g.a.l.k.i. tego dyletanta z chybionymi pomyslami. Spojrzcie na miasto wszystko lezy. Rondo na kprczaku mialo byc oddano ok. 20 stycznia, most na chopins, przez to miasto przejazd jest tragiczny a pan g mysli o lewoskretach jak dla ciagnikow w jego rodzinnej wsi