
1 stycznia rozpocznie funkcjonowanie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Zastąpi dzisiejszy Zarząd Dróg Miejskich
i będzie miał kompetencje poszerzone o sprawy z zakresu publicznego transportu zbiorowego. Jednym z najważniejszych jego zadań będzie stworzenie nowej sieci linii autobusowych w naszym mieście
Zmiana struktury organizacyjnej pociągnie za sobą zmiany w kierownictwie. Nie tylko personalne, ale też strukturalne. Dziś na czele ZDM stoi dyrektor Krzysztof Gałka. W nowym rozdaniu będzie on będzie on jednym z dwóch zastępców dyrektora naczelnego MZDiK i odpowiadał będzie za infrastrukturę. – Dyrektor Gałka zajmie się tym, co w naszej ocenie robi dobrze, czyli inwestycjami drogowymi – powiedział w miniony poniedziałek wiceprezydent Kalisza Piotr Kościelny. Na grudzień Ratusz zapowiada konkursy na obsadę stanowisk dyrektora i zastępcy dyrektora ds. komunikacji MZDiK. Już na początku obecnej kadencji, a więc przed blisko rokiem, nowa ekipa rządząca miastem mówiła o potrzebie zmiany obecnej sieci linii autobusowych. W swoim zasadniczym zarysie powstała ona w roku 1994, a więc 21 lat temu, gdy tworzono Kaliskie Linie Autobusowe. Od tego czasu uległa tylko niewielkim modyfikacjom. Kilka linii zlikwidowano, a w ich miejsce powstało kilka nowych. W o wiele większym stopniu zmieniło się natomiast miasto, jego sytuacja komunikacyjna i potrzeby mieszkańców. Coraz częściej krytykowane są np. tzw. linie okólne wprowadzone w 1994 r. Przykładem mogą tu być linie 1, 2 i 3, ale także wiele innych, których autobusy nie docierają do celu najkrótszymi połączeniami drogowymi, lecz wprost przeciwnie – okrążają rozległe połacie miasta, by zebrać po drodze jak najwięcej pasażerów. Znacznie wydłuża to czas przejazdu.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
3) Pasażer, chyba nie zrozumiałeś artykułu, wyolbrzymiając problem przesiadek. Przeczytaj np. komentarze wsk, Kasi czy ff. Oni wiedzą, o co chodzi: aby autobus jechał KRÓTSZĄ drogą, a nie na okrągło, oraz częściej. A jak się boisz przesiadek, to kup bilet okresowy jak ja. Nie da się zrobić tak, aby z każdego miejsca w każde inne dojechać bezpośrednio, ale już z jedną przesiadką w mieście wielkości Kalisza - powinno się udać tak zaprojektować sieć.
2) Skończyłoby się m.in. kupowanie oddzielnych biletów na liniach A i M w celu jeżdżenia po Kaliszu. A co do sieci w mieście - najważniejsze wady do usunięcia: jeżdżenie z Dobrzeca na cm. Komunalny przez centrum; brak komunikacji wzdłuż al. Wojska Polskiego i na Serbinowskiej od al. WP do Górnośląskiej; słaba komunikacja wieczorna i weekendowa; kursy linii 22 co 1,5 godz. do południa oraz S2 i S3 cały dzień; nielogiczna numeracja - trzy eS-ki nie mają wspólnego odcinka.
1) Każde większe miasto ma koordynatora w postaci zarządu transportu, Kalisz jest więc w tyle. Taki model komunikacji sprawdza się zwłaszcza, gdy do porozumienia przystępują ościenne gminy i powiaty. Wówczas na jednym bilecie można jeździć pojazdami różnych przewoźników. Warto więc namówić Ostrów i Pleszew, aby skoordynować komunikację w regionie, a gdyby zainteresowane były Krotoszyn i Jarocin, byłby wielki sukces.
Widzę że wszystko zmierza do tego aby pasażerowie przesiadali się i tracili podwójnie za bilety
Dopóki linie były w prywatnych rękach to wszystko działało, aż strach pomyśleć jak Ci nowi "szpece" zaczną przy tym majstrować.
Po co konkursy na dyrektora i zastępcę skoro władze miasta już ustaliły, że p.Gałka będzie zastępcą. Rozumieć należy, że wszystko zostało ustalone, a konkurs o którym mowa to działanie proforma, tak jak przy wyborze cioci Ewy na naczelnika wydziału budownictwa. Gratuluję niekompetencji i całkowitego braku pomysłów włodarzy miasta na efektywne zmiany i wprowadzanie kreatywnych i efektywnych rozwiązań. A tak na marginesie, kto stoi za p.Gałką?
teraz jest bez sensu, jedzie się z Dobrzeca do WSK 45 min
Koniecznie trzeba zrobić reorganizację i oby autobusy jeżdziły częściej niż raz na godzinę! w weekendy i wieczorami jest koszmar
Pan Gałka jest chwalony za inwestycje drogowe-to chyba żart.Bałagan i wypadki drogowe w czasie realizacji,opóźnienia inwestycji i niedziałający system radarowych odcinków,problemy z sygnalizacją to argumenty dające awans.Kto rozliczy wcześniejsze inwestycje?
Powinno być więcej kursów, autobusy kursujące max co 15-20 minut, więcej połączeń wieczorem i tańsze bilety - wtedy wybiorę autobus...
Teraz jest dla pasażerów lepiej bo mogą dojechać jednym autobusem aż pod Oś Dobrzec bez przesiadki znowu jakiś mądrala chce zabłysnąć jak zwykle po to aby było gorzej
Zaczęło się liczenie pasażerów w autobusach PKS czyli po nowym roku będą likwidowane kolejne kursy autobusowe czyli nic nowego tylko utrudniają dojazdy do Kalisza i z Kalisza !!!Mamy nadzieje że prywatni przejmą te kursy które nieudolne władze zlikwidują !!!!!!!!!!!!!