
Przyszła kolej na ul. Częstochowską. Oficjalnie nazywa się to modernizacją odcinka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 450. Chodzi o ulice Nowy Świat (od Rogatki), Częstochowską i Rzymską – do granic miasta. Jest jednak obawa, że po remoncie powstaną tam gigantyczne korki.
Pozornie jest to dobra wiadomość, ale jedna z rozpatrywanych wersji przewiduje, że na odcinku od ul. Budowlanych do ul. Księżnej Jolanty zostaną zlikwidowane obecne cztery pasy jezdni, które mają być zamienione na dwa pasy i wysepki do lewoskrętów. Jak wcześniej informowaliśmy, ten odcinek ul. Częstochowskiej jest najbardziej obciążony w całym Kaliszu. Jak pokazały badania natężenia ruchu drogowego, naliczono tam aż 39 tys. pojazdów na dobę, co znacznie przewyższa np. liczbę pojazdów na al. Wojska Polskiego, którą przejeżdża tylko 22 tys. pojazdów. Ulica pełni więc funkcję najważniejszej „wylotówki” z miasta, zbiera ruch aż w trzech kierunkach: do Grabowa, do Brzezin i do Szałego czy Opatówka. Olbrzymia fala ludzi dojeżdżających do pracy i do szkół zaczyna się tam już od 5 rano i maleje dopiero późnym wieczorem, gdy osoby te wrócą już do swoich domów. Na wspomnianym odcinku nawet poza godzinami szczytu samochody muszą poruszać się czterema pasami, by jechać płynnie. Dzięki temu póki co nie spotyka się tam korków – z wyjątkiem miejsca z sygnalizatorami świetlnymi przy zbiegu z ul. Budowlanych (zresztą w miarę sprawnych), przejścia dla pieszych do restauracji Alio oraz momentów, gdy kupcy tworzą kolejkę na giełdę.
Jeśli teraz w ten dobrze funkcjonujący mechanizm władze wprowadzą koncepcję zastąpienia czterech pasów jezdni dwoma pasami wraz z wysepkami na lewoskręty po środku, to nagle, z dnia na dzień, zamiast dobrze funkcjonującej arterii będziemy mieli permanentne korki. Dla porównania przypomnijmy, że dwupasmowa podmiejska i Stanczukowskiego są zakorkowane na okrągło, cały dzień, a przepuszczają jedynie 21 tys. pojazdów na dobę. Jak zatem przecisnąć 39 tys. aut przez takie same dwa pasy?
– Na razie trwają prace nad różnymi koncepcjami tej modernizacji, więc do czasu gdy ona nie powstanie nie chciałbym się wypowiadać – powiedział Krzysztof Gałka z MZDiK.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Największym problemem tej ulicy jest przede wszystkim skrzyżowanie z Budowlanych. Nie jestem entuzjastą rond, ale tam - kto wie? Prawda jest taka, że choćby nie wiadomo, jaki remont przeprowadzono, to nigdy nie będzie lepiej. Podstawowym problemem jest brak komunikacji miejskiej (podmiejskiej) z prawdziwego zdarzenia i zalew aut spod Kalisza, które wjeżdżają do miasta każdego dnia. Z tym należałoby walczyć w pierwszej kolejności.
Trzeba mieć czyraki na mózgu żeby takie rzeczy wymyślać, a ~leon ujął to najlepiej !
parafrazując słowa Piłsudskiego można powiedzieć:" wam drodzy zarządzający kury szczać prowadzać a nie za zarządzanie miastem się zabierać"
Ci ludzie z ZDM niech lepiej wezmą łopaty i odśnieżają chodniki i ścieżki rowerowe będzie z nich przynajmniej jakiś pożytek
Paranoja zwężać u.Częstochowską ale tak tylko potrafi obecna WŁADZA na czela z panem SAPIŃSKIM I GAŁKĄ, tylko zniszczyć.Ul . Częstochowską jeśli jest możliwość to jeszcze poszerzyć. Ale co to obchodzi włodarzy miasta przecież oni są wożeni służbowymi samochodami oni nie muszą stać w korkach.Dla tego ludzie uciekają z KALISZA jak najdalej od takiej paranoi.
Będzie kicha jak na Łódzkiej ,Gałka potrafi !!!
Wręcz odwrotnie,proponuję poszerzyć odcinek Częstochowskiej od n.światu do Jolanty i pozbyć się niepotrzebnych parkingów. Oczywiście gdzie będzie możliwość ich wyodrębnienia niech będą-ale tylko to uzdrowi przepustowość tej ulicy. Ja wiem że nie ma gorszej rzeczy niż naprawa błędów poprzedników, ale z pustego i Salomon nie naleje. Nie róbcie błędów poprzedników. Wąskie uliczki to dobre w Holandii gdzie większość to rowery, ale Warszawa gdyby tak myślała to dziś byłaby nieprzejezdna.Amen
To ekstra głupota likwidować 4 pasy od Budowlanych do Jolanty. Już raz taką głupotę zrobił ówczesny prezydent Kalisza pan B...*przepraszam po 10 latach w Norwegii nie pamiętam, późniejszy dyr. MZBM. Zrobił zwężenie częstochowskiej od n.światu do budowlanych, narobił parkingów na których do dziś mało kto parkuje,chyba że w okolicach Pana Łyszczaka. Sam św. pamięci Ks.Bolesław z Gotarda przeklinał tę przeróbkę,bo nie mógł dojechać na mszę do kaplicy w Piwonicach,przez korki jadących na giełdę!
Gałka nie waż się zwężać ul Częstochowskiej
To może jeszcze Sukienniczą zwęzić? :)
jakie tu mogą być koncepcje należy zachować obecną szerokość jezdni , poszerzony powinien być także odcinek od budowlanych do nowego światu zwężony podczas poprzedniej przebudowy. jeśli gałka nie potrafi w tej chwili jasno się wypowiedzieć to znaczy że wykombinuje coś na kształt ul. łódzkiej od mostu do granic miasta ,zwężenia, wysepki, ścieżki , kontrapasy i bóg wie co jeszcze ,po co więc marudzą o gigantycznym ruchu na tej ulicy.
Chyba ich pop.... zwężać tak ruchliwą ulice w mieście w którym nie ma obwodnicy, a aut jest więcej niż zameldowanych mieszkańców. SKANDAL
Gałka odejdź!!!!