
Znamy wyniki konsultacji społecznych w sprawie planowanej rozbudowy drogi krajowej nr 25. Spośród dwóch przedstawionych wariantów jej przebiegu większością głosów wybrano ten, który przedstawił burmistrz Nowych Skalmierzyc Jerzy Łukasz Walczak.
Przyszła inwestycja obejmować ma odcinek DK 25 Ostrów Wlkp. - Kalisz – Konin. Kaliszan najbardziej interesuje jego fragment od Kościelnej Wsi do Skalmierzyc, a więc sąsiadujący z ich miastem. Konsultacjom poddano dwa warianty jego przebiegu. Wariant Z zakładał, że nowa droga pobiegnie pomiędzy Biskupicami i Trkusowem, i dalej w stronę wyjazdu ze Skalmierzyc w kierunku Ostrowa. Nieco później pojawił się jednak wariant S przedstawiony przez burmistrza i popierany przez skalmierzyckiego posła Tomasza Ławniczaka. Zakłada on budowę drogi nieco dłuższej i bliższej Nowych Skalmierzyc – po przeciwnej stronie Biskupic i przebiegającej koło Gniazdowa. Na temat tych dwóch propozycji mieli się wypowiedzieć przy pomocy ankiet mieszkańcy trzech zainteresowanych gmin – Gołuchowa, Kalisza i Nowych Skalmierzyc. Trzeba podkreślić, że wszystkim zapewniono równy udział w głosowaniu, a informacje na ten temat opublikowane zostały zarówno przez Gminy Gołuchów i Nowe Skalmierzyce, jak i Miasto Kalisz. W wyborze preferencji wariantu zdecydowało się uczestniczyć 8 osób z Gołuchowa, 59 z Kalisza i 219 z Nowych Skalmierzyc. Wynik był łatwy do przewidzenia. Za wariantem S opowiedziało się w sumie 176 osób, a za wariantem Z – 110 osób.
Co to oznacza w praktyce? Dla Kalisza niewiele. Tylko w jednym miejscu – w rejonie Biskupic - i na bardzo niewielkim odcinku droga w wariancie S wkracza w granice naszego miasta. Jak zauważa Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu, nie będzie to miało wymiernego znaczenia. Wariant S w żaden sposób nie ogranicza też możliwości rozwoju kaliskich inwestycji. Zwróćmy jednak uwagę na coś innego. W pięciotysięcznych Nowych Skalmierzycach do głosowania zmobilizowało się 219 osób, a w stutysięcznym Kaliszu tylko 59. Te liczby mówią za nas i mogą stanowić odpowiedź na pytanie, dlaczego Kalisz wszystko przegrywa – drogi, koleje, województwo i wiele innych rzeczy.
(kord)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
To jest korzystniejszy wariant dla Kalisza. Brawo!
Ja jestem z Kalisza i też głosowałem za tym wariantem. Nie chcę żeby ta droga była tak bardzo odsunięta od miasta więc to jest bardzo dobra decyzja. Dobrze, że chociaż Skalmierzyce też to poparły.
Wyszło na to, że Skalmierzyce lepiej zadbały o interes miasta niż ono samo. Chociaż i tak uważam, że droga powinna iść śladem obok Castoramy w Kaliszu. Tak jak było planowane.
Świetna wiadomość ....super.... Natomiast podsumowanie redaktorka ...bardzo kiepskie...
Łatwiej będzie dobić się dwóch jezdni na całej obwodnicy Skalmierzyc (trzeba zabiegać o drugą jezdnię od węzła Castorama do węzła wariantu S, to niezbyt długi odcinek, część połączenia Kalisz-Ostrów i dostęp do terenów inwestycyjnych). To dałoby dwujezdniową trasę do Antonina, czyli większość drogi do Wrocławia, pozostanie odcinek Antonin-Zawada (od Zawady trasa S8).
Jak najdalej z obwodnicą od Kalisza. Ona nie jest dla mieszkańców Kalisza.
Ten nowy przebieg trasy będzie kolidował z przebiegiem koleji dużych prędkości na ul. Świętego Michała krzyżowanie się obwodnicy i KDP iul. Św. Michała !! A samo głosowanie miało dotyczyć właścicieli działek przylegających do inwestycji ,zrobiono plebiscyt z którego nic nie wyszło !!!! przebieg między Trkósowem a Biskupicami jest leprzym projektem ! Mówienie że Kalisz przegrał jest poprostu głópotą !!!!!!!!!!!