Reklama

Strażacy kupili domek dla lalek za 62 tys zł, żeby pokazywać jak się pali

13/10/2022 12:05

Państwowa Straż Pożarna w Kaliszu zakupiła urządzenie przypominające domek dla lalek, które jest Mobilnym Symulatorem Pożarów

Jest to model trzykondygnacyjnego biurowca posiadającego 8 pomieszczeń bardzo wiernie i dokładnie odwzorowany w skali 1:24. W przeźroczystej makiecie budynku wielkości domku dla lalek umieszczono wierne odwzorowanie umeblowanego biura wraz z jego pracownikami.  Są tam biurka, komputery, kuchnia, recepcja,  sala konferencyjna,  schody a także wiele innych szczegółów. Wszystko to monitorowane jest  przez miniaturowe kamery rozmieszczone wewnątrz. Całość połączono z dwoma komputerami, których oprogramowanie umożliwia wybór scenariusza pożaru: np pożar w recepcji, sali konferencyjnej czy serwerowni. Uruchomienie programu wyzwala symulację ognia i dymu od wskazanego źródła, symulując inscenizację rzeczywistego zagrożenia.

     - Jest to narzędzie umożliwiające demonstrowanie możliwych przyczyn powstawania pożarów w przestrzeni publicznej oraz zagadnień związanych z ochroną środowiska.Na trzech piętrach tego inteligentnego budynku prezentowane są problemy wynikające z jego nieprawidłowego  użytkowania: niewłaściwej eksploatacji urządzeń grzewczych i instalacji kominowych, blokowania dróg ewakuacyjnych, czy korzystania ze sprzętu AGD w nieodpowiedni sposób - informuje Komenda Państwowej Straży Pożarnej w Kaliszu.

Symulator ulokowano na ruchomej platformie z kółkami umożliwiającej pokazy w różnych miejscach.
Urządzenie kosztowało  ponad 62 tys zł. Kwotę tę uzyskano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu - 39 198,60 zł,  Miasta Kalisza - 13 000,00 zł oraz od   Starostwa Powiatowego w Kaliszu - 10 000,00 zł.  
A.W.

Fot.: PSP Kalisz, Producent: https://www.mobilnysymulator.com.pl/up

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do