
Władze powiatu kaliskiego i Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej pracują wspólnie nad opracowaniem Planu Publicznego Transportu Zbiorowego. W zeszłym tygodniu odbyło się już spotkanie z wójtami gmin, podczas którego przedstawiono szkic takiego dokumentu
Projekt ustawy o publicznym transporcie ma na celu zmianę dotychczasowego funkcjonowania i organizowania przewozu pasażerów. Innowacja ta polegać ma przede wszystkim na wprowadzeniu regularnych przejazdów wykonywanych w ramach publicznego transportu. Najprościej mówiąc – zostanie określona sieć połączeń, na których będą realizowane przewozy o charakterze użyteczności publicznej. Usługi te będą świadczyli albo przewoźnicy należący do danej jednostki samorządowej, albo wybrane w drodze zlecenia firmy komercyjne. W 2017 roku zmiany dosięgną także Kalisza i terenu powiatu kaliskiego. Do tej pory usługi transportowe świadczyły różne firmy, w tym kaliski PKS. Autobusy tego przedsiębiorstwa nie wszędzie jednak dojeżdżają. Tak jest np. w przypadku Liskowa, gdzie głównym przewoźnikiem jest prywatna firma. Podobnie sytuacja wygląda w Cekowie-
-Kolonii i Koźminku. – Jesteśmy w dalszym ciągu obecni w gminach Żelazków, Mycielin, Gołuchów w powiecie pleszewskim i w Brzezinach. Obsługujemy też Godziesze Wielkie, Szczytniki, Błaszki i Goszczanów w powiecie sieradzkim. (...) PKS jest na dzień dzisiejszy jednym z przewoźników, który funkcjonuje na naszym obszarze, nie jest jednak decydentem w kwestiach, jak ma to docelowo wyglądać – mówi Ryszard Latański z Kaliskiego Przedsiębiorstwa Transportowego Sp. z o.o. – Oczywiście, pracujemy nad planem transportowym, jednak nie oszukujmy się – rewelacji w tym roku w tym temacie nie będzie. Na ten moment nie jesteśmy w stanie powiedzieć, co stanie się w dalszej przyszłości – dodaje Latański. Na razie na szkicu Planu Publicznego Transportu Zbiorowego się zakończyło, co nie oznacza jednak zarzucenia dalszych konsultacji. W planach Starostwo Powiatowe ma spotkanie z prywatnymi przewoźnikami.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
PKS musi działać conajmniej na obecną skalę, a najlepiej większą, bo jest gwarantem zdrowej konkurencji. Dlatego powiat powinien uczynić z PKSu swojego podstawowego, dobrze zarządzanego przewoźnika.