
W sierpniu Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosi przetarg na długo oczekiwaną modernizację Śródmiejskiej na odcinku od Rogatki do Mostu Kamiennego. Oznacza to przywrócenie dwóch pasów ruchu dla pojazdów na części arterii. MZDiK zapewnia, że stanie się tak do końca tego roku
Skutki nieprzemyślanej decyzji (nieprzemyślanej, to jedno z łagodniejszych z arsenału określeń, jakimi posługują się kaliscy kierowcy w odniesieniu do tego komunikacyjnego kuriozum) sprzed dwóch lat (jeszcze za kadencji poprzedniego prezydenta), dotyczącej zwężenia do jednego pasa ruchu ulicy Śródmiejskiej, kierowcy odczuwają do dziś. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu zdarza się często, że zablokowane jest całe skrzyżowanie w rejonie Rogatki a kierowcy nie są w stanie wjechać na skrzyżowanie pomimo zielonego światła. Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji zapewnia, że jeszcze w tym roku skończą się udręki zmotoryzowanych kaliszan w tym rejonie miasta. – W sierpniu ogłaszamy przetarg na przebudowę Śródmiejskiej – informuje.
Według nowej koncepcji, ulica odzyska dwa pasy ruchu na odcinku od Rogatki do skrzyżowania z ulicą Kościuszki. Dalej, do Mostu Kamiennego, Śródmiejska pozostanie ulicą jednopasmową. – Największe natężenie ruchu występuje na odcinku od Rogatki do Kościuszki natomiast dalej jest już decydowanie mniejsze. Dlatego od skrzyżowania z Kościuszki/Fabryczną do Mostu Kamiennego Śródmiejska pozostanie jednopasmowa – wyjaśnia K. Gałka.
Dla rowerzystów dobra wiadomość jest taka, że kontrapas pozostanie natomiast nie będzie możliwości parkowania samochodów od strony kościoła św. Rodziny. – Nie jesteśmy w stanie wygospodarować miejsca na dwa pasy ruchu, ścieżkę rowerową, chodniki i utrzymać możliwość parkowania od strony kościoła. Coś za coś – wyjaśnia dyrektor Gałka.
Prace, zgodnie z założeniami, mają zakończyć się jeszcze przed upływem tego roku. (pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Za chwilę będą narzekania, że zlikwidowano miejsca parkingowe. W całej Europie samochód z centrum miast jest wyganiany (pozostają tylko elektryki). Zacznijcie budować parkingi podmiejskie i usprawnijcie komunikację miejską inaczej się zakorkujemy i podusimy od spalin.
A czy p. Sapiński zapłaci za to z własnej kieszeni?
Mam tylko nadzieje że remont będzie dotyczył również nawierzchni drogi i chodników, a nie tylko na zamalowaniu starych i pomalowaniu nowych pasów !!!
kolejna kombinacja twórcy kontrapasa, do poprawki za dwa lata, od fabrycznej jeden pas ruchu ? przywróć człowieku poprzednią organizację ruchu i zamiast coś planować idź się pomodlić do kościoła
I tu przedmówca ma racje dlaczego tylko do Fabrycznej kiedyś były dwa pasy do mostu kamiennego i było dobrze takich mamy mądrych urzędników