Reklama

Kiedy modernizacja Częstochowskiej?

30/08/2020 07:00

Kaliszan zaniepokoił brak jakichkolwiek działań związanych z planowaną modernizacją DW 450, czyli Nowego Światu i Częstochowskiej. – Według informacji prasowych prace miały rozpocząć się już na przełomie wiosny i lata a ostatecznie w połowie sierpnia. Tymczasem mamy koniec sierpnia i nadal nic się nie dzieje – alarmuje kaliszanin

Rzeczywiście, pierwotnie zakładaliśmy, że prace przy przebudowie 450-tki mogą rozpocząć się w drugiej połowie sierpnia. Pojawiły się jednak problemy formalne – najkorzystniejsze pod względem ceny oferty znacząco odbiegają od ustalonej wartości przedmiotu zamówienia, zarówno w odniesieniu do funkcji inżyniera kontraktu jak i wykonawcy robót. Sytuacja ta spowodowała konieczność wystąpienia przez nas do oferentów o udzielenie wyjaśnień uzasadniających przyjętą w ofercie cenę. Na obecnym etapie otrzymaliśmy wyjaśnienia i jesteśmy na etapie wnikliwej analizy. W ciągu kilku najbliższych dni podjęta zostanie decyzja co do przyjęcia lub też nie złożonych wyjaśnień. W następnej kolejności chcemy rozstrzygnąć przetarg, oczywiście licząc się z możliwością odwołań. Jeśli z tym nie będzie większych problemów myślę, że ekipy mogą przystąpić do prac na przełomie września i października – ocenia Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu.

W ustawie Prawo Zamówień Publicznych istnieje zapis, że jeśli oferowana cena jest niższa o co najmniej 30% od ustalonej wartości zamówienia powiększonej o podatek od towarów i usług (VAT), zamawiający zwraca się do oferenta o udzielenie wyjaśnień. W takich przypadkach istnieje ryzyko, że inny oferent, drugi w kolejności pod względem ceny, może złożyć odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co w konsekwencji może znacznie opóźnić cały proces inwestycyjny. Dlatego musimy mieć pewność, że wszystko jest w absolutnym porządku. Że w przypadku odwołania obronimy nasz wybór – wyjaśnia dyrektor Gałka.

Do przetargu na fizyczną realizację zadania zgłosiło się 6 firm. Najniższa oferta na roboty budowlane opiewa na niespełna 35 milionów złotych, najwyższa – 54 miliony. Przypomnijmy, że Miasto Kalisz otrzymało ponad 27 milionów złotych dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. – Oznacza to, że finansowy wkład Miasta może znacznie się zmniejszyć – komentuje Krzysztof Gałka, Na inżyniera kontraktu wpłynęło 7 ofert.

Pierwszy etap prac obejmie odcinek od Rogatki przez Nowy Świat, rondo Ptolemeusza i Częstochowską do ulicy Kubusia Puchatka i Budowlanych. Zdaniem Krzysztofa Gałki, w trakcie robót, dla zmniejszenia uciążliwości dla zmotoryzowanych, ruch zostanie utrzymany. – dwukierunkowy na Nowym Świecie i co najmniej jednokierunkowy na Częstochowskiej.

(pp)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-30 14:56:24

    Znowu w życiu mi nie wyszło...... To się tyczy Gałkina i Kinasia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-30 16:21:18

    Wkrótce premiera nowej książki z okazji 2.rocznicy zasiadania na fotelu prezydenta Kalisza. To będzie opasły tom. Tytuł: " Mój dorobek ".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-30 16:22:53

    Tiiaa tylko pewnie w najtanszej ofercie wszysytko zacznie sie sypac tuz po gwarancji.a studzienki noe zostana lrzebudowane i crntralnie pod kolami aut

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kacper - niezalogowany 2020-08-30 17:44:35

    Komentującym wyraźnie w życiu nic nie wyszło, bo są wyjątkowymi nieudacznikami czy wręcz ofiarami systemu !!! Co im pozostało ? mogą jedynie podwyższyć swoje EGO , krytykując innych za dosłownie wszystko . Żal mi ich , ale na głupotę nic się nie poradzi !!! Szkoda tylko , że są osoby które nadal nie mogą się pogodzić że przegrały fotel prezydenta, i dlatego posługują się trolami żeby pisać krytyczne komentarze !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do