
Obecne władze Kalisza nie zamierzają likwidować kontrapasa na ul. Śródmiejskiej. Na razie planują tam jedynie niewielkie korekty
Sprzeciw wobec tego absurdu drogowego jest niemal powszechny i to nie tylko wśród kierowców. Nic więc dziwnego, że temat kontrapasa powraca również w interpelacjach radnych. – Dzisiaj miasto na tym odcinku jest zakorkowane. Oczywiście istnieje szansa, że kaliscy kierowcy nauczą się omijać śródmieście, ale czy celem rewitalizacji dzielnicy bez dostatecznej liczby miejsc parkingowych jest zniechęcanie do odwiedzin starówki i utrudnienie komunikacji? - spytał radny Tadeusz Skarżyński i poprosił o odpowiedź na pytanie, czy istnieje możliwość odstąpienia od obecnej organizacji ruchu drogowego na odcinku od Rogatki do ul. Narutowicza? T. Skarżyńskiego zainteresowało także, kto zaakceptował do realizacji zadanie z Funduszu Obywatelskiego, którego konsekwencją jest zakorkowanie śródmieścia i jak nowa organizacja ruchu, co wpływa na jakość usług świadczonych przez Kaliskie Linie Autobusowe. Jak wyjaśnia prezydent Grzegorz Sapiński, wprowadzona 16 kwietnia zmiana organizacji ruchu jest obecnie przedmiotem monitoringu i analiz. Prezydent uważa przy tym, że jest o wiele za wcześnie na wyciąganie daleko idących wniosków. – Na obecnym etapie nie planuje się przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu, natomiast brane jest pod uwagę wprowadzenie kilku zmian – poinformował G. Sapiński.
Więcej w Życiu Kalisza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
4) Ogólnie jednak kultura rowerzystów jest wyższa niż kierowców. Słyszał ktoś, żeby wyzywali się niecenzuralnie "jak jedziesz, ty..."?
3) Wstyd mi natomiast za rowerzystów, którzy jeżdżą chodnikiem, choć mają wyznaczony pas, np. na Polnej. Za to powinny być mandaty.
2) Przed laty pewien policjant na łamach "ŻK" dziwił się, że rowerzyści wolą jeździć Częstochowską, gdyż jego zdaniem ścieżki nad Prosną (wówczas piaszczyste, wśród pokrzyw) modernizacji nie wymagają, a korzystanie z nich jest przyjemne! Na szczęście doczekały się asfaltu, a ludzi na nich teraz mnóstwo. Pamiętamy też, jak oddawano "ścieżki rowerowe" ze schodami (!) przy Trasie Bursztynowej.
1) Paulina, masz rację. Rower w Polsce jest pojazdem gorszej kategorii. Oto przykłady. Kierowcom przeszkadza przejeżdżanie jednośladów przez pasy (ja tego nie robię poza wyznaczonymi przejazdami), choć sami pchać samochodów przez przejście przecież nie muszą. Robią też dużo gorsze rzeczy od rowerzystów. Zaparkowane samochody swoim przodem często zajmują część chodnika dla pieszych.
To nie tyle święta krowa, ile koza, którą się kiedyś wyprowadzi.
Panie prezydeńcie zacznij pan myśleć i zdai się na opinie ekspertów ruchu drogowego ,a rowerzyści na tym odcinku mogą być normalnymi urzytkownikami drogi i powinni znać przepisy o ruch drogowym ,a nie poruszać się jak święte krowy!
W sprawie kontrpasa widzę,że głos mają prawo zabierać tylko kierowcy. Innych głos nie znaczenia.Właściciele aut uzurpują sobie prawo decydowania o ruchu drogowym ,o ulicach ,a inni użytkownicy dróg mają się chyłkiem przemykać ulicami przed jaśnie panami kierowcami.To ma być demokracja?
A za zmiany Sapiński niech zapłaci. To jest jeden wielki bubel.
za to w listopadzie nie bedzie korekty tylko radykalna zmiana !!!
Panie prezydencie, kończ waść, wstydu oszczędź