
W 2021 roku zmotoryzowani kaliszanie muszą przygotować się na duże utrudnienia komunikacyjne. Zarząd Dróg Miejskich rozpoczyna realizację kilku ważnych inwestycji drogowych
Już wkrótce, być może w pierwszej dekadzie lutego o ile pogoda na to pozwoli, rozpocznie się długo oczekiwana modernizacja DW 450 czyli Nowego Światu od Rogatki, przez Rondo Ptolemeusza i Częstochowską do granic miasta. – Mamy już ostateczną decyzję zezwalającą na realizację inwestycji, mamy rozstrzygnięte przetargi i podpisane umowy z wykonawcą. Pod względem formalno-prawnym wszystko jest zapięte na ostatni guzik – informuje Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Ze względu na skalę przedsięwzięcia, zadanie zostanie podzielone na etapy. – Musimy tak podzielić prace aby zminimalizować uciążliwości dla kaliszan. Na pierwszy ogień idzie Częstochowska od ronda do Kubusia Puchatka. Prace obejmą budowę kanału deszczowego, gazociągu, wodociągu oraz modernizację linii energetycznych. Zrobimy to etapami, na kilkusetmetrowych odcinkach ulicy – wyjaśnia dyrektor Gałka i dodaje, że na czas remontu ruch na Częstochowskiej zostanie utrzymany.
Kolejną, ważną inwestycją zaplanowaną na ten rok będzie przedłużenie Szlaku Bursztynowego od Łódzkiej do Warszawskiej. – To zadanie dzielimy na dwa etapy, od Łódzkiej do Żwirki i Wigury a w kolejnym – od Żwirki i Wigury do Warszawskiej. Całość powinna zostać oddana w 2022 roku – mówi dyrektor Gałka. Zastrzega jednak, że warunkiem koniecznym w tym przypadku jest pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania. – Wnioski o dofinansowanie zostały złożone już w ubiegłym roku. Jedno źródło to Fundusz Dróg Samorządowych a drugie – Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych.
Tegoroczne plany drogowców obejmują także pozyskanie środków z Ministerstwa Infrastruktury na modernizację ostatniego odcinka Alei Wojska Polskiego, od Majkowskiej do Kościuszki.
Kaliscy drogowcy przygotowują się również do modernizacji kilkunastu ulic w ramach Programu Modernizacji Dróg Osiedlowych.
(pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Niech tradycyjnie wszystkie te prace drogowe zaczną w październiku, żeby rozkopać, ograniczyć ruch pojazdów i przerwać prace, bo przecież jest zima. Oto logika dyrektora ZDM.
Najpierw dokończyć już zaczęte.