
Wielokrotnie (i jak dotąd bez powodzenia) w naszych publikacjach zwracaliśmy władzom miasta uwagę na stan Ostrowskiej, Skalmierzyckiej i Handlowej. Można do tej listy dorzucić jeszcze połowę ulicy Asnyka oraz w całości, opisywaną na naszych łamach, Sienkiewicza na osiedlu Majków. Stan ten jest, określając eufemistycznie – opłakany. Dziura na dziurze, łata na łacie. – Jakimi kryteriami kierują się urzędnicy ustalając priorytety? Które ulice będą remontowane a które muszą czekać? – dopytuje mieszkaniec Ostrowskiej, niepogodzony z faktem, że na modernizację jego ulicy przyjdzie mu jeszcze „trochę” poczekać
Z takim pytaniem zwróciliśmy się do Krzysztofa Gałki, dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu. – Program Budowy Dróg Osiedlowych, bo w ramach tego programu remontowane są ulice na osiedlach, w dużej części uwzględnia propozycje rad osiedli. Oczywiście nie wszystkie, bo na to nie pozwalają ograniczone środki w budżecie miasta. Dlatego lista zadań, w tym przypadku ulic do modernizacji, jest zawsze kompromisem. Pod uwagę musimy brać takie elementy, jak znaczenie ulicy i jej funkcje w układzie komunikacyjnym całego miasta a nie tylko danego osiedla, natężenie ruchu, ile osób z niej korzysta, itd.
Oddzielne zagadnienie to, zdaniem szefa kaliskich drogowców, możliwość pozyskania środków zewnętrznych na określone inwestycje. – Ustalając listę zadań zawsze musimy liczyć się z tym, że nie na każde otrzymamy wsparcie. Decydują o tym kryteria, które musimy uwzględniać w naszych planach – wyjaśnia Krzysztof Gałka.
Innymi słowy – Ostrowska, Handlowa i połowa Asnyka muszą poczekać. Pojawia się natomiast iskierka nadziei w przypadku Skalmierzyckiej. – Jesteśmy na etapie przygotowania dokumentacji na modernizację całego odcinka ulicy, od Polnej do Nowego Światu – mówi dyrektor Gałka. (pp)
Na zdjęciach chodniki na ulicy Ostrowskiej oraz ulica Handlowa
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A co z ulicą Dobrzecką i Św. Michała? Te ulice od długiego czasu domagają się remontu bo stan jest opłakany, a jak wiadomo dużo mieszkańców i nie tylko z nich korzysta.Dlaczego robiąc łącznik między Dobrzecką i Wyszyńskiego ni zrobiono jezdni od razu do ronda aby dojazd do łącznika był już wyremontowany skoro i tak były tam utrudnienia? Coraz trudniej zrozumieć jakie kryteria obowiązują aby ulica była remontowana. Może zamiast finansować policję powinno się zainwestować w drogi osiedlowe które służą mieszkańcom.
bo żeby było dobrze to trzeba myśleć, a myślenie jest trudne a jak już ktoś coś wymyśli, to z kolei bywa że trudno jest ten pomysł zmienić ogólnie trudna sprawa
Czyli nie biorą pod uwagę stanu ulicy. Fantastycznie. No bo jak Gałka w pierwszej kolejności wymienia znaczenie i funkcję dróg oraz natężenie ruchu na nich i ilu mieszkańcom one służą, to nie wierzę, że pod "itd" kryje się coś tak istotnego jak stan nawierzchni jezdni i chodników. Jak zawsze jakieś formalne wytyczne są ważniejsze niż to, co człowiek ma przed oczami.
Tak sobie myślę, ul. Nowy Świat od skrzyżowania z Ułańską do Częstochowskiej jest gładka bez wyboi, dlatego kierowcy po takiej gładkiej drodze lubią się rozpędzać. Nareszcie Skalmierzycka doczeka się remontu, wstyd przynosząca podczas festynów w parku Przyjaźni.