
Miasto zapowiada budowę kolejnego centrum przesiadkowego, którego elementem będzie wielopoziomowy parking na około 300 samochodów. Jak przyznaje prezydent Krystian Kinastowski inwestycja może ruszyć już w przyszłym roku
Zmotoryzowani kaliszanie (w tym niżej podpisany) nie ukrywają, że do modernizacji dróg i ulic mają ambiwalentny stosunek. Ponieważ z jednej strony każdy remont to oczywista poprawa drogowej infrastruktury miasta ale z drugiej oznacza nieuchronny ubytek miejsc parkingowych. Przykład – Częstochowska, Kordeckiego, Nowy Świat, Śródmiejska i wiele innych. Jak przyznaje kaliski Zarząd Dróg Miejskich taka jest cena „cywilizowania” drogowej infrastruktury – budowy chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, wysepek oraz parkingów o określonych parametrach. Dodajmy jeszcze miejsca na zieleń, bo bez tego żaden projekt nie przejdzie i nie uzyska dofinansowania.
Rozwiązaniem może być oczywiście budowa parkingów buforowych na co wielokrotnie, w interpelacjach, zwracali uwagę m.in. kaliscy radni minionych kadencji. Rozważano m.in. budowę parkingów na Nowym Rynku czy pod plantami miejskimi pomiędzy ulicami Wodną i Złotą. Był też pomysł budowy parkingu wielopoziomowego przy ul. 3 Maja, za budynkiem Zespołu Szkół Samochodowych, zgłoszony w 2017 roku przez radnych Platformy Obywatelskiej, ale wniosek ostatecznie przepadł.
Dwa lata później pojawiła się nowa lokalizacja na wielopoziomowy parking. Na działce u zbiegu Łódzkiej i Warszawskiej miał powstać czterokondygnacyjny parking w formie ażurowej bryły na 300 samochodów. I kiedy wydawało się, że że problemy zmotoryzowanych kaliszan z parkowaniem uda się, choć częściowo, załatwić okazało się, że inwestycja nie spełniałaby norm regulujących dopuszczalny poziom hałasu. Umowę z wykonawcą projektu rozwiązano.
Teraz pojawia się kolejna lokalizacja na parking i wiele wskazuje na to, że tym razem dojdzie do realizacji.
– Będzie to wielopoziomowy obiekt na około 200, 300 samochodów zlokalizowany przy ulicy Majkowskiej, po byłej zajezdni KLA. Docelowo będzie to kolejne w Kaliszu centrum przesiadkowe. Obecnie jesteśmy w fazie projektu i sądzę, że w czerwcu będziemy gotowi do tego aby uzyskać środki na realizację inwestycji i rozpocząć prace – zapowiada Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza. (pp)
Foto: Parking planowany jest na terenie byłej zajezdni KLA przy ulicy Majkowskiej
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dla mnie ok
Proszę nadal myśleć o Nowym Rynku przed Tęczą. Nadal to śmieciowisko i zakała miasta.
Popieram Mobika, parking po bazarze przy Tęczy
Popieram , plac przed Tęczą to porażka. Można wykorzystać na podziemny garaż i ciekawie zaprojektowany teren, który może być kolejną wizytówką miasta. A budynek galerii będzie się lepiej prezentował .
Ilekroć jadę Majkowska, to parking przy " centrum przesiadkowym" ( szumnie nazwanym)świeci pustkami.ktos upadł na głowę, planując budowę w tym miejscu parkingu wielopoziomowego. Do rynku stamtąd nikt nie będzie dreptał bo to daleko, a wokół rynku nadal będzie hardcore jeśli chodzi o brak miejsc do parkowania. Mam nadzieję, że ktoś w porę się ogarnie, bo to będą pieniądze wyrzucone w błoto.
Przedwyborcza kiełbasa kinastowskiego?
Kto tam będzie parkował i tak daleko chodził do miasta na zakupy?!Oczywiscie bardzo dobry pomysł z tym miejscem obok tęczy,straszy tylko i należy wziasc się za to a nie myśleć o parkingach.
znowu temat zastępczy prezydenta ,jak pamiętam co tam miało powstać i co nic pic na wodę fotomontaż!!
parking po KLA to dobry pomysł, inne przytoczone tutaj miejsca to byłaby porażka.
Miał tam być budowany budynek dla filharmonii kaliskiej ?
No wlasnie tyle sa warte słowa kinastowskiego i spółki
Parkingi wielopoziomowe i podziemne powinny być w centrum, takie plomby po wyburzanych kamienicach np na górnośląskiej ( podwórza od strony Zgodnej) towarowej itp. Parkowaliby tam okoliczni mieszkańcy za niewielką opłatą a miejsca parkingowe byłyby płatne i służyły tym co przyjadą coś tam załatwić czy kupić w sklepie.