Reklama

Będzie nowa sieć linii autobusowych KLA

25/08/2020 14:33

W roku przyszłym władze Kalisza chcą przeprowadzić badania, które umożliwią opracowanie nowego układu linii i rozkładu jazdy komunikacji miejskiej.

    Zapowiedział to wiceprezydent Grzegorz Kulawinek w odpowiedzi na postulaty mieszkańców i radnych. Jak przyznał, zmiany wymusza rozwój sieci połączeń drogowych, powstawanie nowych osiedli mieszkaniowych, zakładów pracy, obiektów użyteczności publicznej itp.

    Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji planuje przeprowadzenie badań struktury i popytu w zakresie usług komunikacyjnych, dostosowanie tych usług do aktualnych potrzeb oraz aktualizację „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Kalisza”. Całość tego zadania kosztować ma ok. 300 tys. zł.

    - Najbardziej miarodajne badania struktury i popytu komunikacji miejskiej przeprowadza się w miesiącach wiosennych lub, jesiennych, tj. w okresach, w których funkcjonują szkoły oraz w których nie występują dodatkowe dni wolne. W związku z rozpoczynającymi się w najbliższym czasie pracami nad budżetem Kalisza na 2021 r. podejmę starania w celu uwzględnienia realizacji wspomnianego zadania w projekcie przyszłorocznego budżetu – poinformował wiceprezydent.

    Trudno tu oprzeć się refleksji, że podobne zmiany władze naszego miasta zapowiadały już kilka lat temu. Jednak w praktyce okazały się one zaledwie kosmetyczne. Większość autobusów nadal trzyma się osi Dobrzec – Górnośląska – Śródmieście, linie i kursy nieraz się dublują, brakuje kursów w godzinach wieczornych, a jednocześnie istnieją całe osiedla pozbawione dostępu do komunikacji miejskiej.

Serbinowska niedostępna dla miejskich autobusów

    Na jeden z niedostatków sieci połączeń kaliskich Linii Autobusowych zwrócił niedawno uwagę radny Artur Kijewski. Chodzi o odcinek ul. Serbinowskiej pomiędzy al. Wojska Polskiego a ul. Górnośląską. - Serbinowska rozdziela osiedla Kaliniec i Serbinów, gdzie duży procent mieszkańców stanowią seniorzy. Osoby te należą do grupy najczęściej korzystających z komunikacji miejskiej. Obecnie aby z tych osiedli dostać się na przystanek, wielu seniorów musi przejść dość daleko, np. do ul. Górnośląskiej lub Podmiejskiej koło Ronda Westerplatte. Połączenie autobusowe przez wspomniany odcinek Serbinowskiej na pewno byłoby sporym udogodnieniem nie tylko dla samych seniorów, ale i wszystkich mieszkańców tych dwóch osiedli – ocenia A. Kijewski i nie jest to opinia nowa ani odosobniona.

    Wiceprezydent Kulawinek dla wskazanego rozwiązania widzi jednak istotne trudności. Chodzi o konieczną infrastrukturę. - Niezbędna jest przebudowa odcinka Serbinowskiej w celu wykonania zatoki przystankowej na odcinku pomiędzy ul. Górnośląską a ul. Młynarską po stronie numerów nieparzystych. Zadanie takie jest inwestycją i wymaga zabezpieczenia odpowiednich środków w planie wydatków majątkowych Miasta – ocenił i zapowiedział podjęcie starań o umieszczenie tego zadania w projekcie budżetu na rok przyszły.

(kord)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    marcin1978 2020-08-25 18:30:38

    Nie no, to już mnie powaliło. Gdy zobaczyłem tytuł artykułu, pomyślałem "nareszcie". Ale pierwszy akapit rozwiał wątpliwości. Które to już badania będą? Ile jeszcze musi być obrad, dyskusji, badań i planów transportowych (za wykonanie których ktoś bierze pieniądze)? Przecież o tym słyszymy co roku, a korekty rozkładów - jak zauważył Redaktor - są kosmetyczne. Kiedy będą wreszcie DZIAŁANIA? Na ten temat już rok temu napisałem artykuł, z którego większość informacji nadal jest aktualna: https://zyciekalisza.pl/artykul/plany-transportowe/779837 Poruszyłem w nim także temat ul. Serbinowskiej, która kiedyś była skomunikowana, i w sprawie której już dawno również pisałem petycje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-25 19:20:23

    Autobus na przystanku zatrzymuje się na około pół minuty to nie jest problem żeby wzorem ul Łódzkiej pomalować zygzaki białą farbą na pasie ruchu.Autobus zatrzymuje się i za chwilkę rusza, i problem z głowy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marcin1978 2020-08-25 20:44:35

    Od lat zgłaszam też problem Majkowa, zwłaszcza komunikacji wieczornej (raz na godzinę!). Wielokrotnie miałem kłopoty z wyjechaniem z osiedla. I nic. To znaczy kończyło się na informowaniu mnie, że będą prowadzone analizy. Czas płynie, a efektów niewiele. Czy w Polsce nie można skorzystać z darmowych "ekspertyz" pasażerów, tylko trzeba stale wydawać pieniądze na opracowania naukowe, które i tak w znacznym stopniu pozostają w sferze planów?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-26 08:13:16

    A gdzie Majkow i Chmielnik , gdzie autobusy jeżdżą tak rzadko ze trzeba iść na piechotę do centrum aby dostać się np na Szale.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-09-18 19:15:32

    Byla 6 i się zmyśla

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-26 09:17:34

    a za te "badania" to ile miejskiej kasy pójdzie i kto ją zgarnie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do