
W tym tygodniu Wojewoda Wielkopolski powinien wszcząć postępowanie w sprawie kaliskiego wniosku dotyczącego modernizacji odcinka drogi wojewódzkiej nr 45 od Rogatki poprzez ulice Nowy Świat, Częstochowską i Rzymską do granicy miasta
Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) obejmować ma pozwolenie na realizację, zatwierdzenie podziałów nieruchomości i prawo do dysponowania terenem. - Realizację planujemy rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć w roku 2021. Chodzi o odcinek od Rogatki do ul. Budowlanych, ale nasz wniosek obejmuje całość zadania, bo to da nam możliwość ubiegania się o pieniądze – mówi Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, potwierdzając wcześniejsze informacje na ten temat. Na wydanie decyzji od momentu wszczęcia postępowania Wojewoda będzie miał 90 dni. Jak dodaje K. Gałka, cała inwestycja podzielona będzie na dwie, a nawet trzy części. Nie wiadomo jednak, kiedy doczekamy się przebudowy odcinka od ul. Budowlanych do granicy miasta. Wiele zależeć będzie od stanu budżetu i możliwości dofinansowania – i właśnie pieniądze budzą najwięcej wątpliwości. Orientacyjny koszt przebudowy odcinka od Rogatki do ul. Budowlanych to 5 mln zł. Dlaczego tak dużo? Jak wyjaśnia szef drogowców, zakres inwestycji obejmuje budowę dwóch rond – na skrzyżowaniu Nowego Światu z Ułańską i Legionów oraz Częstochowskiej z Budowlanych. Na odcinku od Ronda Ptolemeusza do Budowlanych trzeba będzie zmienić całą konstrukcję nawierzchni. Powstanie nowe oświetlenie i nowa kanalizacja, a także ciąg pieszo-rowerowy. Drogowcy spodziewają się też licznych kolizji. Dopiero drugi etap inwestycji miałby objąć przebudowę wiaduktu kolejowego w Piwonicach, w czasie której ruch pociągów odbywał się będzie jednym torem, wahadłowo. Całe zadanie obejmujące ponad 6-kilometrowy ciąg ulic od Rogatki do granicy miasta kosztować ma ok. 100 mln zł. (kord)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
haha 5 MLN a cała 100 MLN redaktorek cos wczoraj pił ??
lepiej poczekać aż znowu wykopią gałkę , ale już ostatecznie. do tej pory nie zdobył ani grosza na realizację potrzebnych mieszkańcom inwestycji drogowych. rozmienia budżetowe pieniądze na drobne realizując jakieś kosztowne , bzdurne wizje ( kontrapas) , odcinkowy pomiar ruchu, drobne remonty ulic. tyle lat przespał w zarządzie dróg i do tej pory nie potrafił wypracować spójnej koncepcji planowania, realizacji i zdobywania funduszy na inwestycje drogowe,