
Czy tym razem uda się uniknąć problemów komunikacyjnych?
Zanim jednak tak się stanie, musi zostać oddany aktualnie modernizowany odcinek Częstochowskiej, od Ronda Ptolemeusza do skrzyżowania z ulicą Budowlanych. Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich zapewnia, że do połowy lipca ulica będzie ukończona wraz z budową ronda na skrzyżowaniu z Budowlanych i zdradza szczegóły modernizacji drugiego odcinka. – Ten etap obejmie fragment Częstochowskiej od Kubusia Puchatka do ulicy Rzymskiej, z przebudową wiaduktu kolejowego włącznie. Odcinek od Kubusia Puchatka do Księnej Jolanty nie tylko nie będzie zwężany ale wręcz poszerzony o dodatkowy pas techniczny w osi jezdni, dla lewoskrętów. Oczywiście pojawią się nowe chodniki, energooszczędne oświetlenie, ścieżki rowerowe, konieczna będzie budowa kanalizacji deszczowej, kanału sanitarnego, usunięcie kolizji z siecią energetyczną, gazową, wodociągowa i kanalizacyjną. Zmieni się również wlot na rondo przy Księżnej Jolanty od strony ulicy Metalowców i Torowej. Ma to związek z planowanym w najbliższej przyszłości połączeniem ulicy Polnej z Księżnej Jolanty – wyjaśnia Krzysztof Gałka.
Gruntownej przebudowie zostanie poddany wiadukt kolejowy przy Rzymskiej. – Poziom jezdni w tym miejscu zostanie obniżony o 1,5 metra a cały wiadukt będzie poszerzony, dostosowany do ruchu cięższych pojazdów. Właśnie od przebudowy wiaduktu rozpocznie się modernizacja tego odcinka. To niestety oznacza wyłączenie z ruchu tego odcinka na około 12 miesięcy, co wynika z konieczności utrzymania ruchu pociągów – wyjaśnia dyr. Gałka.
Konieczne będą zmiany w organizacji ruchu ale dojazd do Giełdy Kaliskiej od strony miasta zostanie utrzymany. Natomiast dla ruchu od strony Żydowa będą zorganizowane objazdy. Dyrektor Gałka wyjaśnia, że podczas remontu dwukierunkowy ruch na Częstochowskiej zostanie utrzymany. – Po jednym pasie dla każdego kierunku. Zadbamy również o to aby na czas remontu poprawić stan nawierzchni ulic, przez które zostaną poprowadzone objazdy – Słowiańskiej, Sulisławickiej i Torowej. Wyciągamy wnioski z remontu pierwszego etapu Częstochowskiej po to by zminimalizować uciążliwości dla kierowców choć oczywiście wiele będzie zależało od wykonawcy – ocenia szef kaliskich drogowców i dodaje. – Jeśli procedury związane z przetargiem zakończą się w miarę szybko, prace mogłyby się zacząć jeszcze we wrześniu. Zakończenie natomiast planowane jest na 2024 rok – podsumowuje K. Gałka.
W 95 procentach inwestycja dofinansowana jest z programu Polski Ład, 5 procent to wkład miasta. (pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czy planowane jest rondo na Nowym Świecie?
Pierwsze rozbabrane bo firma prawie padła z powodu braku rąk do pracy a już drugie chcą rozj...ć!!!!
Gałka doczeka końca czy już będzie na emeryturze ?
My mieszkańcy Zagorzynka także czekamy na poszerzenie wiaduktu kolejowego na Spółdzielczej/Kresowej !!! Żeby były 2 pasy jak na normalnej drodze, bo zatory robią się gigantyczne.
Kalisz to ewenement na skalę światową - tutaj jakikolwiek remont bije rekordy długości wykonania. To niestety oznacza wyłączenie z ruchu tego odcinka na około 12 miesięcy - wiadukt o szerokości 5 m !!! Będą robić jeden cm2 dziennie? W Chinach dziennie buduje się 25 km dróg. Dziennie! W Japonii remontują kilometrową ulicę w JEDNĄ noc. To nie żart. Ręce opadają jak patrzy się na remont 800 m Nowego Świata, koło 600 m Śródmiejską i inne - tygodniami zero postępów i zawsze opóźnione realizacje.