
Członkom Rady Miasta nie podoba się fakt, że w ministerialnej koncepcji przebiegu linii Kolei Dużych Prędkości rozwidlenie w kierunku Wrocławia znalazło się w Sieradzu, a nie w Kaliszu. Niepokój budzi też stanowisko samorządu Ostrowa Wlkp., który wypowiedział się przeciwko lokalizacji przystanku w naszym mieście
Przypomnijmy, że koncepcja przewiduje lokalizację w Kaliszu przystanku na trasie z Warszawy i Łodzi do Poznania, natomiast szybkie pociągi jadące ze stolicy do Wrocławia miałyby skręcać na południowy zachód już w Sieradzu i przystanek miałby powstać właśnie tam. Tym samym z trasy do Wrocławia i Dolnego Śląska zostałaby wyeliminowana cała Aglomeracja Kalisko-Ostrowska. Takie rozwiązanie nie podoba się m.in. radnemu Dariuszowi Grodzińskiemu (PO), który spytał prezydenta Krystiana Kinastowskiego, w jaki sposób i w partnerstwie z kim zamierza walczyć o powstanie rozwidlenia w Kaliszu?
K. Kinastowski nie pozostał mu dłużny i nawiązał do faktu, że Województwem Wielkopolskim od lat rządzi Platforma Obywatelska wspólnie z PSL. - Co Zarząd Województwa zrobił ze swojej strony, żeby rozwidlenie było w Kaliszu? To na mój wniosek Zarząd wpisał linię szybkiej kolei do Strategii Rozwoju Województwa – przypomniał. Podczas czwartkowej sesji Rady Miasta do szybkiej kolei, a konkretnie do koncepcji jej przebiegu przewidującej powstanie przystanku w Nowych Skalmierzycach, a nie w Kaliszu, nawiązał także radny Tadeusz Skarżyński (PiS). - Pan jako prezydent Kalisza powinien bardziej dbać o interes naszego miasta – powiedział do K. Kinastowskiego.
Głos w tej sprawie zabrał ponadto radny Artur Kijewski (PiS), który wypowiedział się przeciwko budowie rozwidlenia w Sieradzu i spytał, dlaczego planiści nie ujęli w swoich pracach koncepcji „ygreka” sprzed kilkunastu lat i budowy rozwidlenia koło Kalisza? - Powrotu do „ygreka” już nie ma, na stole jest zupełnie inny projekt – stwierdził prezydent. - Przesuwanie przystanku z Sieradza do Nowych Skalmierzyc to jest oczywiście mrzonka. Pytają mnie, co ja jako prezydent zrobię, jeśli zabiorą nam przystanek? Proponowane rozwiązanie jest dobre, a dla Kalisza nawet bardzo dobre i tym powinniśmy się zajmować. Mamy przystanek i szybkie połączenie z Poznaniem, a także z Łodzią i Warszawą – podkreślił K. Kinastowski. (kord)
Na zdj. Krystian Kinastowski
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jacy radni takie miasto!
Y ma służyć do szybkiej komunikacji m.in. wrocławianom do CPK, a nie kaliszanom do Wrocławia!
Do do miejsca, to dla mnie b. ok. Będziemy na szybkiej trasie CPK - Berlin. Tu i tu duże lotniska (okna na świat), czyli w perspektywie dojazd do CPK ok 1.30 h, do Belina może 2 h.
Czyli co jest źle?
Niech walczy o to aby Kalisz mógł być w centrum,nigdzie dostac spokojnie się z tad nie można.Zawsze wszystkie inne miasta są lepsze.Moze w końcu jak coś zrobi porzytecznego dla miasta i mieszkańców zaczną go szanowac a nie tylko się pokazywać na fotkach.
Haha PISSowska mrzonka
Teraz się Grodziński obudził ? A jaka partia wykreśliła z planów budowę kolei Y ?
Dla mnie ważniejsza jest aglomeracja Kalisko-Ostrowska. Uważam że przystanek szybkich prędkości powinien znajdować w Nw. Skalmierzycach, na pewno Ostrów nie będzie miał pretensji, współny dworzec, wspólne w przyszlości lotnisko komunikacyjne na pewno dla aglomeracji korzystne byłyby. Ostrów powinien też zadbać o szybką kolej do Wrocławia.
A co platforma w ogóle robiła dla komunikacji Kalisza, kiedy miała władzę?
A może Ostrów powinien zadbać o to, aby rozwidlenie było w Kaliszu. Jakoś nie wierzę w tą aglomerację. Obwodnica- protest Skalmierzyc, szybka kolej - protest Ostrowa. Taka mentalność Kalego. Jak im dają to dobrze, jak sąsiadom to źle.
Pis rzadzi w kraju i w kaliszu i co z tego mamy? Tylko podwyzki i to jsk mowi adrian przejsciowe...czylu jeszcze w górę pójdą
peło rządziło w kraju i w Kaliszu i co z tego mamy?
Wieczne obietnice!
Barany piszą te kom.i co z tego mają?
Barany piszą, a pewnie osły czytają!
Ale przynajmniej czytają zanim napiszą że to wina pis czy po.anie tylko tytuł i ewentuanie tłustą czcionke i jedziemy po krystianie bo jest na obrazku albo po grodzinskim bo był tłustą czcionką
@2020-02-29 13:04:04
"A co platforma w ogóle robiła dla komunikacji Kalisza, kiedy miała władzę?"
Platforma NIGDY nie miała w Kaliszu samodzielnej władzy, NIGDY nie była nawet głównym koalicjantem, ale przez zaledwie cztery lata miała w rządzeniu miastem dość mizerny udział jako PODRZĘDNY KOALICJANT. I przez te cztery straszne lata ta złowroga Platforma całkowicie zniszczyła wspaniały dorobek 27 lat rządów innych ugrupowań, a zwłaszcza imponujących dokonań PiSSusia, ach jakże też wspaniałego, szlachetnego, kochanego, takiego naszego, pod wodzą samego troskliwego centralnego tatusia, PanPrezesa Jarozbawa. Te cztery lata tak osłabiły kaliskie kadry najukochańszego PiSSusia, że mimo wspaniałej inicjatywy aż JEDNEGO w poprzedniej kadencji posiedzenia zespołu ds. błyskotliwego pomysłu S12, teraz w kaliskiej koalicji zmuszone są do kontynuacji niewydarzonego projektu, wstyd powiedzeć, fe, Witczakówki, jak tylko można odwlekając jedynie tę poronioną inwestycję przez wymyślanie coraz to nowych jej wariantów.
Grodziński szkodnik dla miasta Kalisza niech wyprowadzi się do Ostrowa a nie mieszka w Dobrzecu i poszkodzić to on lubi ! Tak za współprace to wypromował JP. na senatora ! Kolej DP powinna mieć stacje w Kaliszu i oto powinien dbać Prezydent Kinastowski ! A doradcy działający na szkodę Kalisz niech zamilkną !!!!!!szkodniki jedni !!!!!!!!!
Grodziński szkodnik dla miasta Kalisza niech wyprowadzi się do Ostrowa a nie mieszka w Dobrzecu i poszkodzić to on lubi ! Tak za współprace to wypromował JP. na senatora ! Kolej DP powinna mieć stacje w Kaliszu i oto powinien dbać Prezydent Kinastowski ! A doradcy działający na szkodę Kalisz niech zamilkną !!!!!!szkodniki jedni !!!!!!!!!
Szkodnik to pis z ziabka na czele mamy dziurele, kontrapas, sranoeiska dla swoich np. W aquaparku, podwyzki za śmieci, stanowiska dla swoich jak lasiecki itd
Kinastowski ty bucu jebany kolei ci sie zachciało .Na zagorzynku sobie pusc kolej debilu
Przystanek KDP powinien być w dużym mieście (Kaliszu lub Ostrowie Wlkp.), a nie w NW Skalmierzycach. Jest w Kaliszu więc niech całe AKO wspiera Kalisz.
Nie ma w AKO rozgałęzienia do Wrocławia - trudno. Ale może naciskajmy na rząd, aby wybudowali nową przyspieszoną linię kolejową (np. 200 km/h) z Kalisza przez Ostrów Wlkp. i Oleśnicę do Wrocławia. Przydałby się także remont linii kolejowej LK272 Pleszew-Ostrów W.-Kępno-Kluczbork z łącznicami LK272 - LK85 w Pleszewie.
Dzięki temu Ostrów Wlkp. byłby dalej ważnym węzłem południowej Wielkopolski.
Ostrów i tak będzie węzłem, ale kolei regionalnych. I o co te płacze ? Myślicie, że bilety na szybką kolej będą dostępne dla kieszeni zwykłego śmiertelnika?
Wariant czerwony proponowany przez CPK w Kaliszu był zdecydowanie najlepszy. Umożliwiłby umieszczenie przystanku kolejowego w Kaliszu bliżej centrum. Propowana trasa przez miasto wg tego wariantu wiodłaby równolegle do wielkopasmowej drogi (Trasy Bursztynowej), gdzie nie trzeba byłoby burzyć domów. W ten sposób udałoby się umieścić w Kaliszu coś w rodzaju średnicy.