
Niedawno spółka budująca Centralny Port Komunikacyjny, czyli wielkie lotnisko przesiadkowe "Solidarność" zaprezentowała, w obecności premiera RP Mateusza Morawieckiego, projekt "Strategicznego Studium Lokalizacyjnego" z dokładnymi mapami przebiegu tras szybkiej kolei.
Znalazło się tam potwierdzenie, że tak jak wcześniej informowaliśmy, Kolej Dużych Prędkości (KDP) przebiegnie przez Kalisz. Trasy będą się rozchodziły promieniście w postaci 10 "szprych" od Centralnego Portu Komunikacyjnego, zlokalizowanego między Warszawa a Łodzią.
Do Kalisza pobiegnie szprycha Nr9, od portu CPK, przez Łódź, Sieradz i dalej do Poznania. W Sieradzu rozwidli się na Wrocław. Układ ten pomija dotychczasowy węzeł kolejowy w Ostrowie. Kaliska stacja wstępnie została zaplanowana na odcinku między Skalmierzycami, a Kaliszem.
Planuje się, że Kalisko-Poznańska "szprycha" będzie dopuszczała prędkość 250 km na godzinę. Wg. założeń, do Łodzi pojedziemy 35 minut, do CPK 1 godz. 10 min., a do Warszawy w 1 godz. 20 min.
W Pierwszej kolejności powstanie odcinek między Warszawą a Łodzią, oraz połączenie z Krakowem. Pozostałe szprychy będą powstawały do 2040 roku, więc w ciągu najbliższych 20 lat.
Pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Horała wyjaśnił, że pokazane na mapie przebiegi trasy kolejowej – Mają charakter orientacyjny. Ostateczny przebieg dla każdej z nich będzie zależał m.in. od wyników konsultacji społecznych, badań środowiskowych i szczegółowych uwarunkowań technicznych.
Przedstawione na mapach korytarze będą podstawą do dalszych prac studialno-projektowych i zbliżających się konsultacji z władzami samorządowymi i zainteresowanymi mieszkańcami.
Istnieje bowiem wiele problemów związanych z przebiegiem trasy. Do tej pory przecież nie ma zarezerwowanego korytarza. Dzisiaj jeszcze można wystąpić do gminy o pozwolenie na budowę w tym obszarze. Wielu ludzi, którzy już pobudowali tam swoje domy, przedsiębiorstwa czy gospodarstwa, będzie słusznie protestować.
Kolej przecinając rolnicze pola przetnie też drogi powiatowe i gminne, tworząc kolejne obawy o wybudowanie odpowiedniej liczby tuneli lub wiaduktów, tak by dotychczasowi użytkownicy drogi nie musieli jeździć dalekimi objazdami. Nie powinno przecież być tak, by jadący szybciej do Warszawy, okradali z czasu poruszających się po drogach lokalnych.
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
oby tylko nasi decydenci nie chcieli przystanku z Kalisza oddać do Ostrowa. Trzeba lobbować za Kaliszem i trzymać rękę na pulsie.
To są obietnice bez pokrycia pisiory są obecni ,żeby głosować na dudę są kolejne wybory pic na wodę fotomontaż obiecanki a głupiemu radość znowu chcą oszukać Kaliszan aby dorwać się do koryta !!!!!
To są obietnice bez pokrycia pisiory są obecni ,żeby głosować na dudę są kolejne wybory pic na wodę fotomontaż obiecanki a głupiemu radość znowu chcą oszukać Kaliszan aby dorwać się do koryta !!!!!
To są obietnice bez pokrycia pisiory są obecni ,żeby głosować na dudę są kolejne wybory pic na wodę fotomontaż obiecanki a głupiemu radość znowu chcą oszukać Kaliszan aby dorwać się do koryta !!!!!
Szkoda tylko,ze rozwidlenie na Wrocław jest w Sieradzu,a nie w Kaliszu.Zostanie nam tylko połączenie z Poznaniem, a tak byłby wybór.
haha jak Wozniak z PISSem pisza ze bedzie to znaczy ze nic z tego nie bedzie!! A gdzie 1.000.000 elektrycznch samochodów i 100.000 mieszkan !!! kłamcy i oszusci !!
Życie Kalisza coś bierze! Antyszczepionkowcy, znachorzy, Korwin a teraz koleje dużych prędkości. Pisowcy nie są w stanie budować w terminie dróg gdzie są wydane pozwolenia a zrobią tak gigantyczne inwestycje? Horała? Tutaj modlitwy nie pomogą i cudu nie będzie.
Życie Kalisza to scierwo A nie portal
Tyle ile było obietnic bez pokrycia za peło,tego już nikt nie zliczy!
Generalnie mają budować - źle, nie budują jeszcze gorzej.
Smutni ludzie obudźcie się!
Mnie, mojej rodzinie, czy znajomym za pisiorów jest dużo lepiej!
CPK było planowane już za PRL. Jesteśmy mocno spóźnieni z tą inwestycją.
Nareszczcie coś zaczeło się dobrze dziać dla Kalisza!