Do 10 marca można zgłaszać uwagi w konsultacji przebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości. Ponieważ Kaliszowi zaproponowano trzy warianty, zapytaliśmy prezydenta miasta który korytarz poprze?
Oto odpowiedź:
- W ocenie Prezydenta Miasta Kalisza najkorzystniejszym wariantem przebiegu nowego połączenia kolejowego, zaproponowanego w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach ciągu nr 9, będzie wariant pomarańczowy. To propozycja, która spowoduje najmniejsze utrudnienia dla mieszkańców Kalisza. Uwagi władz miasta zostaną zgłoszone w ramach konsultacji społecznych w przewidzianym terminie, czyli do 10 marca br. - poinformowała Katarzyna Ciupek z Kancelaria Prezydenta Miasta.
Przypominamy, że w konsultacje są prowadzone poprzez internetową stronę Centralnego Portu Komunikacyjnego i każdy może wziąć w nich udział: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl
A.W.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Co Wy tam w tej redakcji bierzecie? Jaka szybka kolej, jaki CPK? Przecież to są jaja! Chodników nie można zrobić, studzienek np. na Łódzkiej czy Częstochowskiej a powstaną nowe tory, bezkolizyjne trasy? Po wojnie żadne nie powstały a teraz? Redakcja mieści się zbyt blisko prezydenta to może dochodzą jakieś opary. Może na początek zrobić przejście pod torami 100m. od Was?
dobry wybór prezydenta, w odróżnieniu od wyboru przebiegu obwodnicy
Taki przebieg trasy to nic pewnego. Za chwilę Ostrów i Skalmierzyce zaproponują kolejny wariant.
Wygląda tak, jakby przez moją jadalnię przebiegały tory.
kinastowski jestes debil ci ta kolej dupą wyjdzie
do powyżej!
Nie wiem czy wiesz, ale możesz beknąć za te słowa przed prokuratorem!
Do meritum,
Jestem za koleją dużych prędkości w naszym mieście. Wreszcie coś na miarę kraju w Kaliszu!
to już na 1 kwietnia ,przez centrum kalisza oj to ta kolej b,edzie ale zasuwać
Z mapy wynika ze kolej idzie przez moją działkę na ktorej stoi moj dom. Rozumiem ze iść musimy do przodu I sie rozwijać.Ciekawe tylko jak naliczą mi odszkodowanie za dom I wszystko wokół niego. Abym odtworzył całoś potrzebuję ok 800 tys. Jeśli zabraknie to Pan prezydent kalisza wyłoży różnicę ? Wątpie. Dlaczego państwo ma mi zabrać moje ciezko zarobione pieniądze.Kinastowski kolo swojego domu puść kolej cwaniaczku
Kinastowski puścił pomaranczowy wariant dlatego ze przy czerwonej trasie w miejscowości Zduny mieszkaja lekarze adwokaci tzw.smietanka kaliska wiec oni musza mieć spokuj prawda ? Czy bardzo się mylę ?
No i dobrze!
a obok pomarańczowego wariantu w Wolicy mieszka była v-ce prezydent Kalisza z innej partii .(obecna posłanka )
Technicznie ciekawa jest trasa czerwona. Jak by to było zrealizowane ? Różnica wysokości. Prawie środek miasta.
nie tylko była v-ce prezydent, ale także jeden z posłów partii obecnie rządzącej..czyż nie?
Dobry wybór trasy kolei oraz obwodnicy!!!!!!!!!!!!!
Trasa czerwona byłaby lepsza - na niej są łagodniejsze łuki od wschodniej strony Kalisza, co umożliwiałoby pociągom jazdę z większymi prędkościami.
Trasa pomarańczowa to dobry wybór. Gdyby stacja powstała w okolicy Sulisławic nie potrzebny byłby ten zawijas nakierowany na obecną kolejową.
Wariant czerwony jest najlepiej przemyślany. Dzięki niemu więcej pociągów KDP może się zatrzymywać w Kaliszu.
Jak mówił klasyk to są tylko rysunki cyrklem... nawet szpital w Wolicy na pół koleją projektant przeciął ha! ha!
Czy nie jest trochę tak że jak Wolica i Borek nie chciały do Kalisza to teraz rozjechać ich pociągiem
Czerwona trasa na terenie szczególnie zagrożonym? ha, ha
Trzeba zapytać wójta z Żelazkowa , on wie najlepiej
pomarańczowa trasa nie ma racji bytu ,i żadna pisowska ustawa nie zabierze mi mojego kawałka ziemi na kaczego pomysł
Kazda trasa jest dobra, jesli kazdy wariant zagwarantuje, ze pociagi zatrzymaja sie w Kaliszu. Jaka jest korzysc z kolei szybkiej predkosci, jesli jedyne co mozemy zrobic to pomachac ludziom jadacym do warszawy?!
Zielona albo czerwona , pomarańczowa to trasa przelotowa obok kalisza , może łaskawie któryś pociąg się zatrzyma
PO CO NAM SZYBKA KOLEJ W KALISZU JAK NIE BEDZIE PRZYSTANKU?? TEN PREZYDENT ZA DUŻO CZEGOS BIERZE , PO CO TO?? CZY PRZYBĘDZIE NAM TURYSTÓW? JAKIE KORZYŚCI BĘDĄ Z TEGO ? A CO MAJĄ POWIEDZIEĆ LUDZIE, KTÓRZY MIESZKAJĄ NA TRASIE LUB BEZPOŚREDNIO OBOK?? CHORY POMYSŁ !!! KOSZMAR
wariant pomarańczowy nie ma racji bytu nikt nie odda swoich posiadłości na trasie mieszkają ludzie co wy oszaleliście /////
nikt się na to nie zgodzi trasa czerwona jeżeli już.
Czemu ta mapka jest tak mało czytelna nic na niej nie widać
Wariant czerwony proponowany przez CPK w Kaliszu był zdecydowanie najlepszy. Umożliwiłby umieszczenie przystanku kolejowego w Kaliszu bliżej centrum. Propowana trasa przez miasto wg tego wariantu wiodłaby równolegle do wielkopasmowej drogi (Trasy Bursztynowej), gdzie nie trzeba byłoby burzyć domów. W ten sposób udałoby się umieścić w Kaliszu coś w rodzaju średnicy.
Trasa czerwona jak wyżej ,tylko i wyłącznie bez szkody dla ludzi.
Trasa czerwona to najlepsza opcja reszta to porażka ,tylko w takiej formie to ma sens..ludzie nieoddają swoich domów pod kolej to jakiś chory pomysł...niech ktoś tylko wejdzie mi na posesję !
Niech tym politykom ktoś rozwali domy cwaniaki!czerwona trasa tylko i wyłącznie!
Na czerwonej tez są domy swieżo pobudowane za grube pieniadze. Jak juz to trasa pomatanczowa