
Pilnej budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Podmiejskiej i Kardynała Stefana Wyszyńskiego domaga się radna Agnieszka Konieczna. W jej ocenie istniejąca tam sygnalizacja świetlna jedynie pogarsza sytuację na tym newralgicznym dla miasta odcinku
– Codziennie poruszam się w tym rejonie i dostrzegam ogromne problemy komunikacyjne, zwłaszcza w godzinach porannych oraz w czasie popołudniowego szczytu. Tworzą się gigantyczne korki, co stwarza bardzo duże zagrożenia wypadków i potrąceń pieszych – informuje radna. Przypomina, że skrzyżowanie Podmiejskiej i Wyszyńskiego to strategiczny węzeł komunikacyjny dla osiedla Dobrzec, które liczy kilkanaście tysięcy mieszkańców. Ponadto dużą część ruchu, zwłaszcza w godzinach rannych, generują samochody przywożące uczniów do miejscowej szkoły podstawowej. – Jest mi po prostu przykro, że nikt nie dba o tę część miasta – podkreśla.
Jej zdaniem,, doraźnym rozwiązaniem problemu, które mogłoby znacząco upłynnić ruch i poprawić sytuację w tej części miasta, byłaby przebudowa skrzyżowania na rondo i likwidacja istniejącej sygnalizacji świetlnej. „Mając na uwadze zaistniałą w tym obszarze sytuację, należy dopisać to zadanie do tegorocznego budżetu oraz przyszłorocznego budżetu Miasta Kalisza i potraktować to zadanie jako pilne” – napisała Agnieszka Konieczna w interpelacji do Prezydenta Miasta. Jako źródło sfinansowania inwestycji wskazuje na kwotę 4 milionów złotych środków, które „pozostały z przebudowy ulicy Kordeckiego”.
O konieczności budowy ronda mówi również Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. – Podmiejska to strategiczna arteria nie tylko dla tej części miasta, ale dla całego układu komunikacyjnego Kalisza, którą przemieszczają się pojazdy z południa kraju – Katowic, Wrocławia i Ostrowa Wlkp. w kierunku Poznania oraz Konina. Wiele z nich to ciężkie zestawy pojazdów ciężarowych, które dodatkowo zwalniają ruch i powodują korki. W takiej sytuacji sygnalizacja świetlna staje się po prostu niewydolna – ocenia dyrektor Gałka, który wskazuje na fakt, że na całej długości traktu od Ronda Westerplatte do Poznańskiej i Godebskiego funkcjonują ronda, a jedynym skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną jest skrzyżowanie Podmiejskiej z Wyszyńskiego, które jest wąskim gardłem całego układu. – Jego przebudowa jest sprawą pilną – ocenia szef MZDiK.
Dodaje, że projekt budowy jest na tyle zaawansowany, podobnie jak kwestie prawne i proceduralne, że przebudowa mogłaby rozpocząć się już na wiosnę przyszłego roku. – Gdybym miał wskazać skrzyżowanie, które miałoby zostać przebudowane w pierwszej kolejności, to środki skierowałbym właśnie na Podmiejską – zaznacza szef MZDiK.
(pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Nie tylko Rondo, a brak dwóch pasów ruchu od Al. WP do Majkowskiej. Takie doraźne remonty niczego nie zmieniają. Patrz Rondo na Korczaku. Porażka.
Miejsc wymagających pilnej poprawy z cała pewnością w Kaliszu jest więcej, a ich zawężanie tylko do czubka własnego nosa, wydaje mi się co najmniej, niewłaściwe.
Gość 2, w prl nie wolno było żadnych znaków czy urządzeń na środku drogi ustawiać. W wolnej Polsce powstała twórcza radosna rozbudowa zawężania dróg, na wzór zachodu, ale tam drogi są szerokie.
Bo Gałka ma zwężenie mózgu