
Na ostatnim posiedzeniu, Zarząd Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej przyjął uchwałę w sprawie przebiegu przyszłej obwodnicy Kalisza
Uznano, że najkorzystniejszy przebieg dla obwodnicy w ciągu drogi krajowej 25, od Ostrowa Wielkopolskiego do Konina przez Kalisz to tzw. „wariant trzeci”. W wariancie tym obwodnica przebiega w całości poza granicami miasta. Taki przebieg powstał na wniosek Prezydenta miasta, ma poparcie większości polityków z regionu oraz mieszkańców Kalisza. Jest wiele powodów dla których powinniśmy bronić tego przebiegu. – W tym wariancie całość inwestycji finansowana będzie z budżetu państwa, bez udziału miasta. Poza tym taki przebieg nie ogranicza możliwości rozwoju Kalisza i będzie najmniej kosztowny – podkreśla Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu.
Przypomnijmy, że trzeci wariant obwodnicy Kalisza zyskał akceptację samorządów gmin przez które obwodnica ma przebiegać oraz GDDKiA. Niestety, w sierpniu tego roku, z inicjatywy posła Tomasza Ławniczaka (PiS), parlamentarzysty z powiatu ostrowskiego, powstał czwarty wariant obwodnicy w związku z czym pojawił się problem kolejnych konsultacji oraz badań i tym samym perspektywa kolejnej zwłoki w realizacji inwestycji. Dlatego stanowisko zarządu AK-O wyrażone w uchwale ma ogromne znaczenie dla szybkiego wpisania obwodnicy Kalisza do planu 100 obwodnic premiera Morawieckiego. (pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czyli Kalisz nic z tego nie będzie miał, władze normalnych miast chcą obwodnic jak najbliżej a nasze jak najdalej, obwodnica w powiatach ostrowskim i pleszewskim to duży impuls prorozwojowy dla tych powiatów, my będziemy tylko mogli z podziwem patrzeć jak przy obwodnicy powstają nowe zakłady pracy. Kalisz będzie coraz bardziej upadal czyli zgodnie z założeniami aglomeracji czyli wszystko dla ostrowa. Ps. Jakby obwodnica przez Kalisz była kategorii s również samorząd nie ponosilby kosztów. Wstyd mi za władze miasta i żal mi mojego rodzinnego grodu. Za to ostrów ma wielkie powody ku radości jak z szybką koleją znowu nas ograli. Minie parę lat i będziemy zasciankiem bez dróg, koleji. Ludzie w ratusza obudzcie się macie walczyć o Kalisz a nie powiat ostrowski czy to takie trudne do zrozumienia.
To będzie raczej obwodnica Skalmierzyc i Ostrowa niż Kalisza żałosne
Jeszcze nigdy Kalisz nie wyszedł dobrze ze spółką z Ostrowem
od tego sa wybory zeby debili odsiac !!! teraz to kaliszoki maja reke w nocniku!!
Ludzie chcą obwodnicy byleby była najbliżej miasta.To jakiś absurd.Obwodnica chyba ma za zadanie wyprowadzić ruch,spaliny,hałas jak najdalej od miasta i nie rozcinać dzielnic na pół.Może niektórym sie marzy,by obwodnica szła wzdłuż wojska polskiego a Kalisz zarobi grubą kasę na parkingach dla tirów i stacjach benzynowych.
Wariant 3 to najlepsze rozwiązanie ,a ślepcy chcący obwodnicy w mieście niech zamilkną bo nie widzą lub nie chcą rozwoju miasta !
Zgadzam się że wariant 3 jest najlepszy. Kalisz nie zawinił że historia (rozbiory) tak podzieliła miejscowości że gminy Ostrowa i Pleszewa graniczą z Kaliszem. Rondo Solidarności odetchnie, które w godz. szczytu się dusi, najgorzej gdy naraz jedzie kilka tirów przez rondo.