
Od kilku miesięcy czas przejazdu kaliskimi ulicami jest znacznie dłuższy niż poprzednio, a w godzinach szczytu tworzą się korki, których wcześniej nie było. Nie jest tajemnicą, że przyczyniają się do tego roboty drogowe prowadzone w kilku punktach miasta równocześnie. Nie po raz pierwszy jednak powraca pytanie, czy nie można było tego uniknąć?
Tym razem sytuacją na drogach zaniepokoił się radny Dariusz Grodziński. Zbulwersował go fakt, że remonty i przebudowy kaliskich dróg przekraczają ustalone terminy, a jednocześnie Miasto rozpoczyna realizację kolejnych inwestycji drogowych. W ocenie radnego świadczy to o złym zarządzaniu.
- Efekt jest taki, że Kalisz w wielu newralgicznych miejscach, bez wyraźnego terminu końca robót, jest rozkopany i zablokowany komunikacyjnie. Przez niewłaściwą koordynację remontów stoimy w korkach – podsumowuje D. Grodziński.
Problem ten nabrał szczególnego znaczenia przed komunikacyjnym szczytem związanym z niedawnym wydłużonym weekendem i Dniem Wszystkich Świętych, jednak z trudnościami mamy do czynienia także obecnie. Ich źródło prezydent Krystian Kinastowski widzi w realizowanej obecnie rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 450, przebudowie odcinka al. Wojska Polskiego, modernizacji odcinka ul. Śródmiejskiej itp. Wszystkie te inwestycje realizowane są z wykorzystaniem środków zewnętrznych.
- Warunki wykorzystania udzielonego dofinansowania obligują Miasto do realizacji poszczególnych zadań w ściśle określonych terminach, do których Miasto jako beneficjent musi się dostosować. Zmiana terminów wykonania zadań lub opóźnienie rozpoczęcia realizacji prac budowlanych w wyniku oczekiwania na zakończenie innej inwestycji mogłoby narazić Miasto na korekty finansowe, utratę części dofinansowania z tytułu realizacji po okresie kwalifikowalności wydatków, a w skrajnym przypadku – cofnięcie decyzji o dofinansowaniu lub brak możliwości ubiegania się o finansowe wsparcie w kolejnych latach – wyjaśnia prezydent.
To jednak nie jedyna przyczyna korków i opóźnień. Jak dodaje K. Kinastowski, po rozpoczęciu robót pojawiły się nieprzewidziane problemy natury technicznej zakłócające przyjęty harmonogram, pojawiły się też niekorzystne warunki atmosferyczne i gruntowe oraz konieczność uzyskiwania dodatkowych uzgodnień i decyzji administracyjnych.
- Nie bez znaczenia jest również fakt panującej pandemii i wprowadzonych w związku z tym ograniczeń, a także sytuacja gospodarcza przekładająca się na duże problemy wykonawców związane z pozyskaniem materiałów oraz pracowników, co ma niestety istotny wpływ na terminowość realizacji prac – podsumowuje prezydent.
(kord)
Fot. pixabay
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Do puki nie będzie obwodnicy nie tylko w ciągu dk25 a przede wszystkim dk12 bendą korki i rozjezdzane drogi przez tiry!!!????????????????
Fredziu naicz się ortografii a później zabieraj głos. Ranisz siebie i innych.
ja mam wrażenie, że Pan Darek wypowiada się i stawia takie zarzuty jakby nigdy nie był samorządowcem i nie wiedział że jak samorząd dostaje kasę z centralnego skarbca na jakąś inwestycje, drogę itd to nie może sobie czekać bo one przepadną. W Polsce mamy takie a nie inne przepisy przetargowe i ciśnienie jest na to żeby było najtaniej a nie najszybciej. Jakby prezydent wybrał droższą ofertę ale realizacją była 10x szybsza to zarzucono by mu niegospodarność i koło się zamyka, jak w tym memie z osłem, babą i chłopem jak nie postąpisz tak będzie źle.
przecież ten matoł tylko biję pianę. porażka nadal go boli. dla Kalisza nigdy nic nie zrobił i nie zrobi.
dokładnie to, bicie piany, wałkowanie tego samego tematy setny raz... inna odpowiedź ma być nagle?
odkąd rządzi miastem kinastowski z PiSem z roku na rok to miasto wygląda coraz gorzej....
w internecie wszystko wygląda coraz gorzej szczególnie czytają takie portale :)
Bla Bla Bla bełkot i nowo mowa !!! Zero konkretów skala trudności obiektywnych !!!! winne są wszystkie plagi nieszczęść jakie dotknęły perfekcyjnie przygotowane inwestycje ???? Otóż NIE!!!! winne jest dramatycznie nie przygotowanie inwestycji tak pod kontem rozpoznania zagrożeń technicznych (infrastruktury budowy) zagrożeń zewnętrznych i tych po stronie wykonawcy. Niestety po raz ENTY jak przy każdej inwestycji realizowanej przez ZDM w Kaliszu mamy ten sam spektakl nieudacznictwa amatorki i totalnego braku kompetencji po stronie ZDM i jej dyrektora ale co gorsza nie ma wniosków wobec K.Gałki przez prezydenta jak i radnych .To co się dzieje na ul Częstochowskiej to skandaliczne działanie z pełną premedytacją na szkodę mieszkańców miasta jak i firm zlokalizowanych przy 450 koszty niestety ponosimy my wszyscy a nie prezydent Kinastowski i jego protegowany Gałka .Wykonawca już w maju a ostatecznie w czerwcu powinien być wyrzucony z budowy dziś mamy listopad a procent realizacji jest na poziomie 30% jeżeli spadnie śnieg i poleży do marca to to za rok może doczekamy się przejezdności tego odcinka .Patrząc na epopeje z Śródmiejską i kilkunastoma terminami jej zakończenia Częstochowska nie ma przed sobą żadnego realnego terminu. Jeżeli mamy jakiś zarząd miasta i jakiś radnych to wymaganie jest jedno podstawowe (WYWALENIE ) niedołęgi Gałki !!! i konsekwencje dla Kinastowskiego zorganizowanie referendum nad jego odwołaniem . Jako mieszkańcy i jako podatnicy nie mamy żadnych nadziei na terminowe realizowanie jakiekolwiek inwestycji drogowej , każda nowa inwestycja to przerażenie i strach co może jeszcze dotknąć Nas mieszkańców ze strony Pana Prezydenta i Pana Dyrektora ZDM.
1. Ktoś bez głowy w tym samym czasie, pozwolił na remont kilku ulic miasta - na raz. Korki są wszędzie - Al wolności i Bankowa, Legionów, Polna do Budowlanych + Częstochowska do Księżnej Jolenty. Wojska Polskiego, Górnośląska i Poznańska od cmentarza do harcerskiej - TO TYLKO KILKA NAJWAŻNIEJSZYCH ULIC W KALISZU POZATYKANYCH. Taki stan to zagrożenie dla życia i bezpieczeństwa mieszkańców - jak karetka ma dotrzeć na miejsce, albo straż, kiedy nigdzie nie idzie przejechać? 2. Zacząć budowę obwodnicy Wrocławskiej do Poznańskiej i Stawiszynskiej 3. Poszerzyć wiadukt na Zagorzynku (jest tylko jeden pas ruchu) tak jak to zrobiono na Zachodniej w kierunku Wrocławskiej. 4. Rozpocząć budowę obwodnicy od Wrocławskiej do Rzymskiej i Łódzkiej od Skalmierzyce przez Sulisławic do Szałego i Zdun.
Panie Prezydencie niech pan nie wini tylko infrastruktury i warunków atmosferycznych. Na ul.Nowy Świat od Częstochowskiej do Legionów od miesiąca nie widać żadnych pracowników. Na niby skończonym pasie namalowano żółte linie i na tym koniec. Może na wiosnę tym pasem pojedziemy bo teraz idą opady i zimno.Cały remont jak się zakończy za 3 lat to będzie święto.