
Czy powinniśmy obawiać się kolejnych problemów komunikacyjnych?
30 milionów złotych – tyle będzie kosztować realizacja połączenia Szlaku Bursztynowego z ulicą Warszawską. Drogowcy zapowiadają, że prace ruszą jeszcze w tym roku
Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach. W pierwszym budowane będzie połączenie do ulicy Żwirki i Wigury a w drugim – do Warszawskiej.
– Mamy już zagwarantowane środki na pierwszy etap, ok. 7 milionów złotych. Wkrótce zostanie podpisana umowa z Wojewodą i prawdopodobnie jeszcze w październiku ogłosimy przetarg – informuje Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu.
Przedłużenie Szlaku Bursztynowego będzie miało po dwa pasy ruchu o szerokości 7 metrów oraz pas zieleni pośrodku. Przewidziana jest pełna infrastruktura czyli ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe oraz ronda. – Pierwsze, dwupasowe powstanie na skrzyżowaniu ulicy Łódzkiej ze Szlakiem Bursztynowym, co oznacza likwidację sygnalizacji świetlnej. Kolejne planowane jest na skrzyżowaniu z Braci Niemojowskich, następne w okolicy firmy Agro Star czyli ulicy Żytniej a czwarte połączy przedłużenie z ulicą Żwirki i Wigury – informuje dyrektor Gałka.
W kolejnym etapie arteria zyska połączenie z ulicą Warszawską. Podobnie, jak na pierwszym odcinku, będzie to droga dwupasowa ze ścieżkami rowerowymi, zatokami autobusowymi oraz rondami. Jedno z nich połączy nowy szlak z Al. Sikorskiego przez Warszawską. – Drogową infrastrukturę na całym odcinku uzupełni kanalizacja deszczowa oraz energooszczędne oświetlenie typu LED – dodaje Krzysztof Gałka i zaznacza, że oba etapy inwestycji muszą zostać zakończone i rozliczone do końca przyszłego roku.
Na szczęście dla zmotoryzowanych inwestycja będzie realizowana, a przynajmniej jej większość, w „szczerym polu” co oznacza, że nie będzie generować takich problemów komunikacyjnych jak obecnie Częstochowska. – Wyjątkiem będzie budowa rond na Łódzkiej oraz Warszawskiej ale nie będzie oznaczać to całkowitego wyłączenia tych miejsc z ruchu – zaznacza K. Gałka.
Przy okazji uspokaja mieszkańców okolic przez które pobiegnie trasa, że nie będzie miała ona charakteru drogi tranzytowej dla transportu ciężarowego. – Tranzyt pojazdów ciężarowych przez miasto będzie odbywał się po dotychczasowych szlakach – zapewnia.
(pp)
Foto: Na skrzyżowaniu Szlaku Bursztynowego z Łódzką powstanie rondo
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie