
Najkosztowniejsze dla kaliskiego przewoźnika okazuje się utrzymanie linii nr 19E do Ostrowa Wlkp. W skali roku przejazdy autobusów z takim oznaczeniem to blisko 2 mln 400 tys. zł. Są i inne ciekawostki
Szczegółowe informacje na temat kosztów Kaliskich Linii Autobusowych uzyskał niedawno radny Mirosław Gabrysiak. Wyliczenie powstało w oparciu o koszt z 2019 r. i założenie, że cena tzw. wozokilometra wynosi 8,07 zł. Ponad 2 mln zł, a dokładniej 2 mln 055 tys. zł stanowią koszty związane z funkcjonowaniem linii nr 11 (Dobrzec – Winiary). Trzeba jednak pamiętać, że mamy w Kaliszu linie wielowariantowe, jak 3A, 3B, 3C i 3D czy 1, 1A i 1B. Gdyby zsumować wszystkie „trójki”, okazałoby się, że związane z nimi koszty to sporo ponad 3 mln zł, a w przypadku „jedynek” byłoby to nawet ponad 4 mln zł – oczywiście w skali całego roku, z uwzględnieniem dni roboczych, sobót i niedziel.
Ponad 1 mln zł kosztują przejazdy autobusów następujących linii (poza już wymienionymi): 2 – 1 mln 214 tys. zł, 1 mln 297 tys. zł, 16 – 1 mln 065 tys. zł, 19 (bez 19E) – 1 mln 105 tys. zł oraz 12K – 1 mln 645 tys. zł. Koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych związane są z liniami: 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 17, 18 i 22. Najtańsze są linie 7 i 8. Ich koszty nie przekraczają 150 tys. zł rocznie w przypadku każdej. Trzeba jednak pamiętać, że autobusy tych linii odbywają zaledwie po kilka kursów dziennie. Przypomnijmy też, że linia nocna oznaczona jest numerem 10 i że w tym przypadku koszty to 340 tys. zł. W sumie wszystkie wartości dają blisko 26 mln zł rocznie. Jak informowaliśmy niedawno, miejska rekompensata dla KLA – również w skali roku – wynieść może nawet 23 mln zł.
(kord)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
zamknąć linie możemy chodzić piechotą dla zdrowia ja tak robię
No to nie rozumiem czemu KLA woła sobie za wozokilometr więcej niż prywatni przewoźnicy biorą.Przecież to nie jest normalne aby miejska spółka tyle wołała.Widać za dużo osób tam pracuje i potrzeba jest duża tylko czemu miasto tyle musi płacić?
Przecież KLA okleja autobusy reklamami to mają dochody więc nie idzie tego zrozumieć.
Jak chce się wozić nowymi wozami hybrydami to trzeba za to wszystko zapłacić .