Reklama

Przejazdy KLA kosztują nas blisko 26 mln zł rocznie

23/03/2020 10:45

Najkosztowniejsze dla kaliskiego przewoźnika okazuje się utrzymanie linii nr 19E do Ostrowa Wlkp. W skali roku przejazdy autobusów z takim oznaczeniem to blisko 2 mln 400 tys. zł. Są i inne ciekawostki

    Szczegółowe informacje na temat kosztów Kaliskich Linii Autobusowych uzyskał niedawno radny Mirosław Gabrysiak. Wyliczenie powstało w oparciu o koszt z 2019 r. i założenie, że cena tzw. wozokilometra wynosi 8,07 zł. Ponad 2 mln zł, a dokładniej 2 mln 055 tys. zł stanowią koszty związane z funkcjonowaniem linii nr 11 (Dobrzec – Winiary). Trzeba jednak pamiętać, że mamy w Kaliszu linie wielowariantowe, jak 3A, 3B, 3C i 3D czy 1, 1A i 1B. Gdyby zsumować wszystkie „trójki”, okazałoby się, że związane z nimi koszty to sporo ponad 3 mln zł, a w przypadku „jedynek” byłoby to nawet ponad 4 mln zł – oczywiście w skali całego roku, z uwzględnieniem dni roboczych, sobót i niedziel.

    Ponad 1 mln zł kosztują przejazdy autobusów następujących linii (poza już wymienionymi): 2 – 1 mln 214 tys. zł, 1 mln 297 tys. zł, 16 – 1 mln 065 tys. zł, 19 (bez 19E) – 1 mln 105 tys. zł oraz 12K – 1 mln 645 tys. zł. Koszty rzędu kilkuset tysięcy złotych związane są z liniami: 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 17, 18 i 22. Najtańsze są linie 7 i 8. Ich koszty nie przekraczają 150 tys. zł rocznie w przypadku każdej. Trzeba jednak pamiętać, że autobusy tych linii odbywają zaledwie po kilka kursów dziennie. Przypomnijmy też, że linia nocna oznaczona jest numerem 10 i że w tym przypadku koszty to 340 tys. zł. W sumie wszystkie wartości dają blisko 26 mln zł rocznie. Jak informowaliśmy niedawno, miejska rekompensata dla KLA – również w skali roku – wynieść może nawet 23 mln zł.

(kord)

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-03-23 19:30:43

    zamknąć linie możemy chodzić piechotą dla zdrowia ja tak robię

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-03-23 19:43:59

    No to nie rozumiem czemu KLA woła sobie za wozokilometr więcej niż prywatni przewoźnicy biorą.Przecież to nie jest normalne aby miejska spółka tyle wołała.Widać za dużo osób tam pracuje i potrzeba jest duża tylko czemu miasto tyle musi płacić?
    Przecież KLA okleja autobusy reklamami to mają dochody więc nie idzie tego zrozumieć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Szturmgewher - niezalogowany 2020-03-23 21:26:26

    Jak chce się wozić nowymi wozami hybrydami to trzeba za to wszystko zapłacić .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo zyciekalisza.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do