
Miasto przystąpiło do budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego. Projekt pochłonie prawie 20 milionów złotych z czego większość pochodzić będzie ze środków unijnych
Inwestycja realizowana jest na obszarze prawie 3,5 hektara w rejonie ulic Wrocławskiej, Podmiejskiej oraz Dworcowej. Przy Galerii Amber oraz dworcach PKP i PKS powstaną nowe, ogólnodostępne parkingi oraz miejsca dla niepełnosprawnych, miejsca postojowe dla taksówek, autobusów i rowerów. Pojawią się również utwardzone zatoki dla autobusów, drogi pieszo-rowerowe oraz ścieżki rowerowe. – Prace obejmą przebudowę istniejących dróg, w tym dróg publicznych wraz z poszerzeniami jezdni i placów manewrowych a także budowę infrastruktury technicznej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania węzła – mówi Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Chodzi o tzw. małą architekturę, energooszczędne oświetlenie uliczne i dekoracyjne. Cały teren zostanie wyposażony w monitoring i zieleń, natomiast perony dworca PKS zyskają nowe zadaszenie.
Na 2,7 ha utwardzonych terenów powstanie łącznie 35 miejsc postojowych dla komunikacji zbiorowej i ok. 200 miejsc dla samochodów osobowych. Łączna długość odcinków dróg, które zostaną zbudowane i przebudowane, wyniesie ok. 1,2 kilometra.
Projekt przewiduje również budowę odcinka drogi łączącej Centrum z ulicą Wrocławską oraz Podmiejską. To bardzo dobra wiadomość dla klientów Galerii oraz dworców, dla których przejazd do ul. Podmiejskiej czy Wrocławskiej, często bywa problematyczny, zwłaszcza w godzinach komunikacyjnego szczytu.
W tym miejscu warto przypomnieć o rozwiązaniu, na które często zwracają uwagę kaliscy kierowcy, a mianowicie o poszerzeniu wyjazdu z ronda na ulicę Dworcową, co poprawi płynność ruchu. Koszt niewielki a korzyści ewidentne.
– W ramach węzła projekt uwzględnia również umieszczenie na 10 kolejnych przystankach tablic informacji dynamicznej oraz zakup sześciu biletomatów – dodaje K. Gałka.
Wartość inwestycji to 19,6 mln złotych z tego ponad 16 milionów złotych to środki pochodzące z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO).
Warto jeszcze dodać, że w ramach projektu Miasto dokonało również m.in. zakupu 11 nowoczesnych autobusów o napędzie hybrydowym, czyli obniżonej emisji spalin.Termin zakończenia inwestycji to 30 września. (pp)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie